Driverupdate programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb drie driver update programma's, geregistreerd. Driveragent scant. Ik update drivers en herstart en herscan. Dan blijkt dat nog steeds dezelfde drivers verouderd zijn. Andere progs doen al niet anders en komen met updates aanzetten van zaken die helemaal niet op mijn computer staan. Driveragent werd overigens de hemel ingeprezen door computer totaal. Wat hiervan te denken ?? Easydriver idem ( niet geregistreerd, maar in de gratis versie al onbegrijpelijke updates). Driverriviver ook al idem ( geregistreerd ) Zijn er eventuele tips?? Of heb je er gewoon niks aan en is het geldweggooierij.

In twee woorden ? waardeloze tools!

In meer woorden? Tools die een stabiele machine instabiel kunnen maken. Zo'n tool kijkt alleen maar naar het merk van de geïnstalleerde hardware en zoekt naar een nieuwere versie. Dat wil láng niet altijd zeggen dat die update voor jouw specifieke hardware ook de beste is. Reden daarvoor is dat sommige 'merkfabrikanten' zoals Dell, Asus, hun 'eigen' videokaarten produceren. In zo'n geval kan het zo zijn dat je dus geen algemene Nvidia update moet hebben, maar dat je een update moet hebben van de computer(merk)fabrikant.

Daarnaast vraag ik mij elke keer als een dergelijk bericht de Helpmij passeert af waaróm users toch zo graag dat soort progjes willen gebruiken. Wat is er op tegen om naar de website van een computerfabrikant te gaan, 'jouw' machine op te zoeken en daarbij de tab 'downlads' te kijken naar drivers van een nieuwere datum. Zo weet je zéker dat je niets download en installeert dat schadelijk kan zijn.

Laatst bewerkt:
Gelijk heb je. Maar vroeg of laat krijg je allerlei foutmeldingen. En als je dan gaat googlen kom je dit soort progs weer tegen. De foutmeldingen zijn helaas vrijwel nooit specifiek. Maar dan nog het ziet er grotendeels onbetrouwbaar uit terwijl ze toch worden aangeprezen door de experts in de media. Als foutmeldingen niet worden opgelost en tot razernij leiden :) dan wil je soms wel.

Waarom zou je foutmeldingen krijgen bij goedwerkende hardware?

Het toeval wil dat ik zelf een machine heb met een Nvidiakaart waar ik geen algemene Nvidia updates op wil hebben. Als Nvidia dan zonodig online 'blert' dat er een update is en of ik die wil downloaden, dan zeg ik simpel "Nee" en klik ik de updateboodschap weg. Mijn videokaart gaat er niet minder goed door werken door die update te negeren.

Laatst bewerkt:
Je kunt denken over dergelijke progjes wat je wilt, maar ik heb niet te installeren hardware nu toch geïnstalleerd gekregen.
geen fouten, niets.
Dus ik ben er mee geholpen en niet zo'n beetje.
Originele driver heb ik niet kunnen vinden of die zorgden juist voor problemen.

Mij hebben ze goed geholpen.

Vandaar dat je het toch elke keer probeert. Soms heb je baat.

Heb je NU dan echt een probleem? Neen, ... niet kopen.
En hoe weet je dat drivers verouderd zijn... dat kun je alleen weten als je de nieuwere al gezien hebt... Als je ze dan toch al gezien hebt... download en installeer ze dan meteen..... gast0225 zit ook in die richting, gewoon zelf doen.
Kun je een driver niet vinden.... dan vraag je het toch hier..... das goeiekoper dan dat progje kopen... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan