drives wel aan, maar niet te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos1959

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Hallo

In mijn P4 zitten twee drives: een dvd-ROM en een DVD-rewriter. Van beide kan ik de laatjes openen, ik hoor ze ronddraaien maar een cd of dvd erin wordt niet herkend. Als er een schijfje in zit hoor ik hem op gang komen, waarna hij weer vaart mindert en stopt. CD/DVD's kan ik niet meer lezen. Weet iemand wat dit is en hoe het te verhelpen?

Ja hoor, ze staan allebei in het bIOS. Als ik Everest draai zie ik ze ook, en bij apparaatbeheer staan ze ook!

Probeer ze eens apart te gebruiken, of de kabels om te wisselen?

Hallo helpers:thumb:
Ik heb de kast opengemaakt. De dvd-drive zit via de harddisk vast op de ene IDE-slot, de dvd-brander zit met een andere platte kabel direct in een ander IDE-slot. Ik heb de dvd-drive losgekoppeld. Resultaat: brander werkt niet (laatje wel open en dicht). In het bios en bij EVEREST heb ik nu (logisch) maar 1 drive, nl de brander.
Hebben jullie nog andere tips ?

Hij kan natuurlijk overleden zijn.
Een drive heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven.
Als je de mogelijkheid hebt, probeer hem nog eens even in een andere PC.
Doetie het dan nog niet, gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

Zo, ik heb de stroom en flatcable van de dvd-speler losgekoppeld en aangesloten op een oud cd-rom station. Deze doet het gewoon. Heb ik twee vragen:
1. zijn mijn dvd-speler en mijn dvd-brander dus overleden
2. hoe kan het dan dat het laatje wel gewoon op commando open en dicht gaat, moet er niet gewoon iets gereinigd worden, en zo ja hoe moet dat?

Heb alles geprobeerd, tot schoonmaken toe, maar niets helpt. Zaterdag een nieuwe dvd-rewriter gekocht. Werkt weer perfect. Wist niet dat een drive na 3 jaar af en toe gebruik kapot zou gaan.

Er kan dus een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan