drivespace 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainwave78

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2004
Had nog een oude diskette met belangrijke gegevens liggen, nu wil ik deze dus openen en krijg ik de volgende foutmelding: Deze schijf is gecomprimeerd met DriveSpace 3 waarvoor Windows 98 is vereist.

Iemand een idee??

Windows 98 installeren?

weet je nog welke bestanden er op de diskette staan. En wat zijn het voor bestanden word, excel lotus 123 wordperfect.
Kun je ze niet kopieeren naar je harddisk.

windows 98 installeren gaat me net iets te ver. Zijn voornamelijk word en exel bestanden.

als het tekst en / of spreadsheet bestandjes zijn, dan gaat de compatibiliteits truuk niet op, zijn het progjes waarmee de op die diskette staande bestandjes zijn gemaakt, dan moet je rechtsklikken op het uitvoeringsbestand (.exe), dan eigenschappen en dan zie je het tabblad "compatibiliteit".

En als je word opent en dan een bestand wilt openen vanaf de diskette dan krijg je die drive.....melding?

En de meest voor de hand liggende optie heb je al uitgeprobeerd ....................???

Niet openen vanaf de diskette, maar in de verkenner kopieren naar de hdd van je pc en dan gewoon binnen Word de boel openen ?

die 1e had al geprobeerd, de 2de nu net ook, maar helaas pindakaas, hij laat geen enkel bestand zien. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar iemand met win98.

Als het geen geheime / prive bestanden betreft, kun je er dan mogelijk een als zip bijlage plaatsen ? Ik ben dol op dit soort uitdagingen...........

Was drivespace3 niet een bepaalde compressietechniek om dubbel zoveel op een diskette te kunnen wegschrijven? Die moet dan in drivespace 3 gemound worden voordat je ermee kan werken.
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan