Drop Down Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Hallo,

Ik heb een drop down box met data uit een tabel.
Nu wens ik het veld als volgt op te maken :
niet 1 maar meerdere regels uit de dropdown zouden in dit veld onder mekaar moeten komen
kan u mij helpen aub ?

gr

vraag verhelderen svp

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Bij een keuzelijst kun je bij eigenschappen het aantal rijen instellen ( staat standaard op 8 geloof ik). Dit zijn het aantal rijen die je zichtbaar krijgt als je op het pijltje van het veld klikt. Op het moment dat je een waarde kiest wordt alleen die waarde in het veld ingevuld. Meerdere waarden kan niet. Wel kun je meerdere kolommen zichtbaar maken obv onderliggende tabel of querie. Stel je aantal kolommen in op 3 dan zullen de 1e drie kolommen uit je tabel worden getoond in je keuzelijst (8 rijen hoog). Wat je instelt bij afhankelijke kolom bepaalt welke waarde uit welke kolom wordt ingevuld in je keuzelijst veldje. Zet je deze op 3 dan zal de waarde uit de 3e kolom worden ingevuld. Is dit wat je zoekt?

Laatst bewerkt:
Re: vraag verhelderen svp

Geplaatst door Anne-Marie
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Bij een keuzelijst kun je bij eigenschappen het aantal rijen instellen ( staat standaard op 8 geloof ik). Dit zijn het aantal rijen die je zichtbaar krijgt als je op het pijltje van het veld klikt. Op het moment dat je een waarde kiest wordt alleen die waarde in het veld ingevuld. Meerdere waarden kan niet. Is dit wat je zoekt?

Ja,

in de lijst staan meerdere waarden die in combinatie in hetzelfde veld kunnen worden toegevoegd

dus ik kies in de keuzebox 1 item
daarna zou ik na enter zelf nog tekst of een item uit de keuzebox willen toevoegen

ACCESS vervangt na selectie in je keuzelijst het hele veld met de gekozen waarde. Selecteer je een 2e waarde zal alleen die 2e waarde in het veld komen. Wat je kunt doen is de eigenschap Alleen lijst op nee zetten. Dan kun je na selectie nog wat tekst toevoegen ( zet tekstveld in ontwerp tabel op 255 karakters dan heb je wat speling). Of de combinaties opnemen in je keuzelijst. Suc6

we zullen het op die manier toepassen

bedankt en groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan