• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down list

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluejie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Ik wil een dropdown list maken, maar ik begrijp niet helemaal hoe het moet. Ik gebruik excel 2007 dus die dingen op internet zijn moeilijk om te volgen. En als ik het met zo'n draaitabel doe dan wordt het te breed. Hoe moet ik dat nou doen?

Ik wil een dropdown list maken, maar ik begrijp niet helemaal hoe het moet. Ik gebruik excel 2007 dus die dingen op internet zijn moeilijk om te volgen. En als ik het met zo'n draaitabel doe dan wordt het te breed. Hoe moet ik dat nou doen?
Hallo Bluejie,

Maak hem in 2003 en open hem in 2007, als je 2003 niet hebt wil ik dat wel even doen als je maar aangeeft wat de bedoeling is.

Gr Joop

Nee ik heb geen 2003. Maar is er geen code ofzo voor zo'n list?

Het moet verschillende talen hebben...
Dit zijn de talen:

Deutsch
English
Français
Italiano
Nederlands
Polski
Romana
Español

Bedankt als je het maakt!:D

Ja dat is perfect, maar hoe voeg ik dan dingen toe of verwijder ik dingen? Bijvoobeeld Amerikaans engels ofzoiets

Ja dat is perfect, maar hoe voeg ik dan dingen toe of verwijder ik dingen? Bijvoobeeld Amerikaans engels ofzoiets
Helaas moet ik nu weg, om 23:00 uur ben ik er weer.

Gr Justes

Toch maar even op blad 2 kun je talen toevoegen

Bijlagen

Met de oplssing van Justus krijg een dropdron-list met veel wit erin, want er worden veel lege regels geselecteerd.

De oplossing is het bereik waarnaar wordt verwezen in de dropdown list dynamisch te maken.
Selecteer <Invoegen>, <Naam>, <Definieren> uit het excel menu. Je ziet dat er 2 namen zijn gedefinieerd. Selecteer de naam "talen". Onderin het scherm zie een verwijzing naar een bereik op blad 2. Verander deze verwijzing in het volgende

Code:
=VERSCHUIVING(Blad2!$A$2;0;0;AANTALARG(Blad2!A:A)-1;1)

en druk op oke.

Alle gegevens uit kolom A op bladzijde 2 zullen nu in de droplist worden opgenomen, zonder dat er lege regels worden geselecteerd.

Groeten,

M.

Maar bij mij staat na invoegen geen naam... Ik heb 2007

In excel 2003 kun je er rechtstreeks komen door de toetsen combinatie CTRL F3

Ik weet niet of dit ook werkt in 2007 maar het is de moeite waard om het te proberen.

Hallo Bluejie,

Verder aangepast, je kunt nu zoveel talen invoeren als je wil.
Ik ga nog uitzoeken hoe dat moet in 2007, je kunt hem nu gewoon openen in 2007.

Gr Justes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok, het is gelukt... Bedankt iedereen die geholpen heeft :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan