• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop Down Menu baseren op formules (keuze in vorige Drop Down menu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hammers

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Voor een rapportage naar ons hoofdkantoor moeten wij een grotere differentiatie in klantgroepen aan gaan leveren dan wij op dit moment doen.

Dit gaat in 3 stappen, dus hoofdcategorieën, die hebben sub categorieën en die hebben vervolgens ook weer diverse categorieën.

Is het mogelijk om in kolom A de dropdown voor de hoofdcategorie te maken, in ons geval 6 en dan een formule op kolom B, die een drop down menu selecteert op basis van je selectie in Kolom A. En dit geldt dan ook weer voor Kolom C, met de laatste differentiatie erin ?

Bedankt voor het voorbeeld gast0660, daar ben ik inderdaad naar op zoek, ik zal me gaan verdiepen in de getrapte validatie en met behulp van 't document zelf gaan bouwen

Zodra ik het voor elkaar heb, zal ik de status als opgelost markeren.

Ik heb het voorbeeld van je link genomen, maar ik ga bij stap 1 al nat helaas.

De volgende lijst maken:
Data Validatie.JPG

Levert het volgende op:
AppelenPeren.JPG

Niet echt een dropdown.

Heb nu wel een Engelse uitleg gevonden, maar die zegt in dit geval al, maak een lijst, nou kan dat wel, maar ik wil ook graag begrijpen, waarom het voorbeeld in de link niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan