• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

drop down menu, gebruikte keuzes niet meer weer geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricksterfp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
ik heb hier een excel bestand gemaakt om bij mij op de zaak (c1000) de vulploegers goed te kunnen laten zien welk vak ze moeten vullen, hoeveel colli (dozen) ze moeten vullen en hoeveel tijd ze daar voor krijgen. nu moet elk gangpad maar één keer gekozen kunnen worden, om fouten te voorkomen. daardoor is het handig dat alle keuzes die al gekozen zijn verdwijnen. hierdoor kun je ook makkelijk en snel zien welke paden er nog ingepland moeten worden.

zie tabbladen maandag t/m zaterdag.

nu hebben sommige personen meerdere gangpaden. deze gangpaden moeten bij elkaar opgeteld worden zodat ze weten hoeveel tijd ze in totaal hebben. maar zoals ik het gedaan heb komt het niet helemaal goed. wanneer je een rij hebt waar geen gangpad in staat dan geeft die bij de berekening #N/B. ik heb hier wel een oplossing voor bedacht door een extra gangpad te creëren genaamd - met 0 colli en 0 tijd waardoor de berekening wel klopt. maar wanneer je elke gangpad maar 1x kan kiezen dan gaat deze oplossing niet meer op. hier moet dus ook iets voor bedacht worden dat de berekening klopt.

ps ik heb bij de gangpaden aan de rechterkant de paden rood gemaakt die standaard al bezet zijn. de rest moet nog verdeeld worden.

ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
alvast bedankt

Bekijk bijlage vulploeg planning nieuw.xlsx
zie bijlage.

helaas voldoen deze opties niet helemaal aan mijn vraag.
zie reacties

Waarom dit niet even vermeld?
Bij "Worksheet.nl" mag je de zelfde vraag niet op andere forums zetten.

"helaas werkt het zo niet helemaal.
de meeste vakken staan al vast op alle dagen. de paar vakken die nog zwart gedrukt zijn moeten nog ingedeeld worden.
en het is makkelijker om per persoon te kijken welk vak hij vult dan per vak te kijken welke persoon dit gaat doen.
omdat de vakken in uw methode op volgorde er ingezet moeten worden kan ik helaas niet alle vakken er inzetten die standaard zijn. omdat ik alle vakken op volgorde moet plaatsen."

reactie heb ik wel geplaatst.
oplossing heb ik nog niet binnen.
is dit forum een onderdeel van worksheet dan?

De vraag op opgelost zetten dat mag je nog even zelf doen. (zie blauwe balk net boven je 1ste vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan