• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down menu met foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ampulex

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Beste

Ik wil graag een 5-tal woorden in een drop down lijst koppelen aan een bepaalde foto.
Ik heb geprobeerd dit via Create from selection,Name Manager en de functie INDIRECT Dit is me gelukt maar dan heb ik de Validation doorgekopieerd van C2 naar C12 alsook de foto. Nu worden beide foto's bepaald door de cel C2 terwijl de onderste foto moet bepaald worden door de cel C12. Heb ik verkeerd doorgekopieerd? Ik wil uiteindelijk zo een 300-tal cellen bekomen.
In bijlage een voorbeeld. Bekijk bijlage Select Photo.xlsx

Bedankt
Ampulex

Laatst bewerkt:
Beide foto's verwijzen naar de NamedRange "WhinePhoto". En die is gedefinieerd als:
Code:
=INDIRECT(Catalog!$C$2)

Maak voor de 2e foto dus een nieuwe NamedRange (bv. "Photo2")aan met als waarde:
Code:
=INDIRECT(Catalog!$C$12)

Je kan de foto's gewoon opzoeken dan hoef je niet voor elke foto een nieuwe gedefinieerde naam aan te maken.

Bijlagen

Bedankt voor de reacties. Dat ik dat over hoofd kon zien :confused:.
VenA dat lijkt me inderdaad een betere oplossing.

Ik heb nog een bijkomende vraag, een beetje een uitdaging denk ik.
Is het mogelijk om ipv Heart uit de drop down menu kiest gewoon een foto kan kiezen via drop down menu?

Groeten
Ampulex

Dat zal niet gaan vermoed ik...
Maar je kan heel eenvoudig hetzelfde resultaat krijgen door alle foto's in een VBA-form te zetten. Als je het form opent kun je de gewenste foto aanklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan