Drop down menu zonder java met kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennix

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Pull down menu zonder java met kleur

Ik heb nu op mijn website een pulldown menu, waar ik wel tevreden over ben, maar deze maakt helaas gebruik van java.
Nu vroeg ik me af, kan ik zon zelfde menu maken maar dan zonder java?

www.pokemonforum.nl/pobase.html is overigens de URL.
Ik heb al iets geprobeert, zoals je kunt zien in het menutje onder het java menu, maar helaas weet ik van die niet hoe je de kleur kunt wijzigen.

Laatst bewerkt:
Javascript is geen Java, trouwens.

Foutje van mij, ik bedoelde namelijk een Pull down menu, ik wil dus eigenlijk zon zelfde menu als dat ik nu al heb maar dan niet met javascript.
In ieder geval al bedankt voor de reacties, en ik hoop dat jullie ook een makkelijk te editten pull down menu weten.

Als je geen popup menu wilt met behulp van Javascript, moet je meer aan de richting van Flash of Silverlight denken (dat overigens veel moeilijker is). Javascript is juist ontworpen voor dit soort opdrachten. Kortom: als je perse een popup/dropdown menu wilt, zul je toch echt javascript moeten overwegen

Nou weet je wat het is, ik vind het pulldown menu wat ik nu heb (in javascript) prima, maar ik weet niet of het wel handig is, en of je er nog extra dingen voor moet installeren, ik heb namelijk het liefst dat iedereen gewoon zonder problemen de website kan bekijken, inclusief de menu's.

Je hoeft er niets voor te installeren, en het is de meest directe en meestgebruikte manier om een popup menu te maken. Als je offline je pagina bekijkt zal je nog een melding krijgen of je wilt dat javascript zijn script uitvoert (misschien ken je het wel). Als je website online staat, zal javascript ook automatisch werken zonder dat je een bevestiging hoeft te geven.

Natuurlijk is het wel zo, dat iedereen die javascript uitgeschakeld heeft staan (ongeveer 2% van alle gebruikers ofzo :P) geen gebruik kan maken van jou menu. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Deze 2% is te verwaarlozen, en als je javascript uitschakelt kies je er zelf voor om het niet te gebruiken. Met flash of met java moet je ook een plugin installeren om deze elementen te bekijken. Ik verzeker je, dat er meer mensen zijn die deze plugins niet hebben, dan dat er mensen zijn die javascript uitgeschakeld hebben ;).

Ik zit nu op school op mijn site te kijken, en ik kan de menu's niet zien, dat komt omdat er staat dat ik er Java voor nodig heb.
Is er een makkelijke manier om deze menu's naar javascript om te gooien?

De url is http://www.pokemonforum.nl/pokebase.html.

Ik zou overwegen om gewone menu's te gebruiken in plaats van deze. Ik heb echt geen idee hoe dit moet met javascript. De menu's waarvoor standaard javascript gebruikt wordt zijn uitschuifmenu's, dus daarvoor is genoeg te vinden op het internet, maar hiervoor heb ik geen idee.

Iemand anders?

Je hoeft er niets voor te installeren, en het is de meest directe en meestgebruikte manier om een popup menu te maken. Als je offline je pagina bekijkt zal je nog een melding krijgen of je wilt dat javascript zijn script uitvoert (misschien ken je het wel). Als je website online staat, zal javascript ook automatisch werken zonder dat je een bevestiging hoeft te geven.

Natuurlijk is het wel zo, dat iedereen die javascript uitgeschakeld heeft staan (ongeveer 2% van alle gebruikers ofzo :P) geen gebruik kan maken van jou menu. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Deze 2% is te verwaarlozen, en als je javascript uitschakelt kies je er zelf voor om het niet te gebruiken. Met flash of met java moet je ook een plugin installeren om deze elementen te bekijken. Ik verzeker je, dat er meer mensen zijn die deze plugins niet hebben, dan dat er mensen zijn die javascript uitgeschakeld hebben ;).

Je moet een browser downloaden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan