• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down menus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domiolierook

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Ik zou graag voor komende eventuele klussen met excel een soort van materialenlijst maken. zie voorbeeld. als ik bv een keuze maak uit de materiaalen in de drop down menu zou ik willen dat het bedrag zich ook automatisch aanpast. dus bij elk soort materiaal wil ik een prijs ingeven. zodat ik later bij een volgende klus alleen nog maar het materiaal hoef aan te klikken en de rest van zelf gaat.

Bijlagen

Bekijk de formule in de C-kolom alsmede je lijst met artikels. Raadpleeg ook de help-functie met betrekking tot gebruik van Vert.Zoeken

Bijlagen

Is het ook mogelijk om extra kolommen aan te maken ? en die automatisch mee laten gaan. zie voorbeeld.

Stel ik kies eerst voor enkelvoudige wandcontactdoos met randaarde inbouw.
Dat ik daarna een merk kan kiezen zoals : Jung,Berker,Gamma. En dan de automatisch
de prijs in te stellen ?

Nu doet de prijs het goed, als ik een product kies staat er gelijk de prijs achter.
maar ik wil dus ook dat ik een merk kan kiezen en dat de prijs automatisch veranderd.

Bijlagen

Hou het simpel en maak voor elk merk een nieuwe regel met de prijs. Dus heb je bv 5 merken wandcontactdoos, maak dan 5 regels anders ga je het jezelf qua opbouw en opzoeken onnodig moeilijk maken

Domiolierook,

De bakker heeft gelijk maar mogelijk is het wel.
Met een index formule lukt het. Zie bijlage. :D

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan