Dropbox (of andere cloud) - virtuele drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik ben op zoek naar een goedkope applicatie waarmee ik de bestanden op Dropbox (en/of andere cloud storage services) kan benaderen via de Verkenner, zonder dat deze bestanden fysieke ruimte innemen op mijn harde schijf.
De cloud storage service zou dan een netwerkschijf moeten worden...

Hallo Guido. Ik las laatst dit artikel. Is het wat voor je? Lijkt het je niets, dan is het toch een leuk geschreven artikel. :) Klikje

Dan heb je dus 2 van die plaatsen nodig om een backup te hebben.... detail.... maar wellicht toch nuttig,..... anders hebben we over een tijd een andere vraag....

@Mik Zjegger: Jammer dat het op Helpmij-forum niet duidelijk is waar berichtjes over cloud storage geplaatst mogen worden.

(eigengemaakte) dubbele dubbele files op Dropbox

Hoe kan ik zoeken naar (eigengemaakte) dubbele bestanden op Dropbox?
Met nadruk wil ik zeggen dat het niet gaat om de automatisch door Dropbox aangemaakte kopieën, maar slechts om de bestanden die door onszelf gemaakt zijn.
De bestanden staan NIET lokaal op onze harde schijf.

Als je een dubbel bestand zou uploaden naar dropbox dan vraagt deze of je het wilt vervangen en of kopieren en of beide bestanden behouden.

Het werkt natuurlijk niet als je bijvoorbeeld een zelfde foto upload en een andere naam geeft.

Bijvoorbeeld foto1 en foto1(1). Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dan heb je alleen jezelf met de ruimte die je dan niet kan benutten.

Zoals je applicaties hebt, bijv. Duplicate File Finder, zo zoek ik dus ook zoiets voor binnen Dropbox.

Hallo Guido. Eigenlijk kan ik er niet zoveel meer over zeggen. Ik denk dat dit niet gaat (toekomstmuziek). Ik denk dat ze er wel over hebben nagedacht.

Het gevaar schuilt er natuurlijk ook in dat, als iemand je wachtwoord weet, (kaapt) alles online kan vernietigen. Daar zit niemand op te wachten.

Wil je het zeker weten dan moet je die vraag uitzetten bij de help van Dropbox en hen een mailtje sturen.

Er zit ook verschil tussen een PRO licentie en een zakelijke contract. Maar ja voor een gewone gebruiker is dit niet van toepasssing.

Erg gevoelige informatie (Bedrijven) of (belangen) enz enz..... zou ik er zelf niet opzetten.

Wel is er voor een MAC binnenkort een app beschikbaar (Of deze is er al) die het voorkomt dat je een bestand dubbel upload.

Maar ja dan heb je het wel over een MAC. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan