• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown aanpassen waardoor alle cellen in een kolom veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickmick

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2021
Goedemiddag allen,

Ik heb een opgave waar ik niet uit kom.
Wij werken samen met verschillende leveranciers voor materialen en die leveranciers hebben uiteraard andere artikelnummers.

Nu wil ik door de dropdown in Cel A1 aan te passen naar de naam van de leverancier, dat heel de kolom A veranderd naar de artikelnummers van die leverancier.

Ik heb een bestandje in de bijlage toegevoegd. Door het veranderen van de Leverancier in cel A1 (blauw) dat alle cellen (rood) aanpassen naar het gewenste artikelnummer.

Is dit uberhaupt mogelijk en kan iemand mij de gouden tip geven?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Vriendelijke groet,
Mick

Bijlagen

Ik ga er van uit dat je ook interne artikelnummers hebt.
Die heb ik als voorbeeld in kolom A gezet.
cellen M1:P4 is het lijstje met artikelnummers per leverancier. Dit kan ook naar een ander blad/document verplaatst worden
Formule in B2:B4 kijkt nu welke leverancier gekozen is en zoekt het betreffende artikelnummer van de leverancier

Bijlagen

Goedemiddag Swanwil,

Bedankt voor je hulp! Ik ben al een stuk verder.
Ik werk voor een bouwbedrijf en wij hebben geen artikelnummers, dus is het mogelijk dat die kolom weg gehaald wordt, Dat er zonder die tekst ook een automatische invulling komt verschillend per leverancier?

Alvast bedankt voor je reactie!

Okay, als je de diverse leveranciers met hun artikelnummers achter deze lijst plakt, kun je het op bijgevoegde manier doen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan