Dropdown / Combobox in popup venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

weusty

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb een vraagje,

ik ben al een tijdje bezig met het maken van een aantal sjablonen voor het bedrijf waar ik werk. Nu kan ik d.m.v. een popup schempje gemaakt in VBA het sjabloon laten invullen.

Nu kun je ook een combobox maken waar je de gebruiker kunt laten kiezen uit een aantal mogelijkheden als 'Amsterdam', 'Rotterdam', Arnhem', Enschede' etc. etc.

Heeft iemand hier een voorbeeld of iets van hoe ik zoiets maak?

b.v.d. K. Weusthof

Dag Weusty,

With Combobox
.AddItem "Amsterdam"
.AddItem "Rotterdam"
enzovoort
End With

Kijk ook eens in Help, daar staat een heleboel interessante en leerzame informatie.

Gegroet,

Axel.

Dag Axel,

ik heb van alles geprobeert en heb ook in Help gekeken. De help kent het woord 'combobox' niet. Dropdown wel maar dat is net zo onduidelijk. Daar hebben ze het over fffields.

Heeft niet iemand een werkend voorbeeld voor mij zodat ik kan zien wat ik fout doe?:confused:

Dag Weusty,

With Combobox
.AddItem "Amsterdam"
.AddItem "Rotterdam"
enzovoort
End With

Kijk ook eens in Help, daar staat een heleboel interessante en leerzame informatie.

Gegroet,

Axel.

Dag Weusty,

Ik denk dat je in de Help van Word hebt gekeken en daar vind je niets over comboboxen.

Ga naar Menu Extra-Macro-VisualBasicEditor. Daar vind je in de werkblak een vraagtekentje en klik daarop.

Als ik je vraag nog eens overlees dan vermoed ik dat je een combobox in de menubalk of een werkbalk wenst. Dus kijk naar Commandbars.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan