• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown datum veld maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen2000

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo,

Ik kan dit niet vinden in de 'Help' van Excel, maar het volgende. Ik zoek een efficiente manier om een datum in te vullen middels een dropdown menuutje. Ik kan dus met Data --> Validation --> Bron een 'dropdown' lijstje maken die naar 365 dagen verwijst, maar lijkt me niet zo netjes....

Het gaat dus om een 'dropdown' veldje, dat als ik die selecteer ik de datum kan kiezen die *op* of *na* vandaag ligt, waar kan ik dit vinden in Excel....? Thanks.

Laatst bewerkt:
Het handigste is via Data Validatie 3 cellen te gebruiken.

Eerst de dag, dan maand, dan jaar. Telkens een andere cel. Je kan instellen dat je bv. een geheel getal ingeeft van 1 tot 31. Rest is analoog.

Wigi

OK thx, ik heb het nu iets anders gedaan, met 1 cell en daar 365 dgn ingevuld en dat op een andere plek het jaartal...zo werkt het in principe ook goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan