• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown, keuzelijst text, maar selectie getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordiadhd

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2014
Hey,

Ik wil een dropdownlijst maken.

Ik wil dat als je op het pijltje (vakje van drowdown butten) klikt alle namen van de lijst ziet om te selecteren.
Maar als ik dan op 1 van de namen klik, wil ik dat Excel de cijfer die ernaast staat invult..

Dit lukt me maar niet,

wie weet hier meer van?
Bekijk bijlage 216301

Laatst bewerkt:
Jordi,

zet in de cel naast de dropdown button een vert.zoeken formule.

dan heb ik een extra rij nodig, en dat wil ik niet.
Ik wil dat je een keuzelijst met tekst ziet, en als je er 1 aanklikt er in datzelfde vakje een getal krijgt.

En jij verwacht een oplossing zonder voorbeeld bestand, post een voorbeeld en wees duidelijk wat je wil bereiken.

Ik wil het graag als de onderstaand afbeelding hebben.
Dat ik een keuzelijst van de woorden heb, maar dat als ik er 1 selecteer hij de cijfer die ernaast staat invult.

Naamloos.jpg

Dat kan met VBA maar dan zal je eerst je huiswerk moeten maken, een excel voorbeeld bestand, want over typen doe ik niet graag

een vba, wat is dat.
en waarvan wil je een voorbeeld excel bestand van?
Hoe voeg je hier een excel bestand toe?

nog meer huiswerk: het cijfer.

Het is het cijfer dat ernaast staat.
Is er geen formule voor, dat ik het zelf kan invullen.

alles wat er voor nodig is staat op de foto.

Maak een ActiveX-combobox aan als het maar om een x aantal gaat.
Simpeler als een validatielijst.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vast iets fout gegaan, bestand aangepast.

Maak dan even een testbestandje die je kan toevoegen via de paperclip.

Jordi , wanneer krijgen we eens van jou een voorbeeld bestand te zien, jij wilt een validatie kiezen die in een cijfer veranderd,
ken je de reclame spot van martini met George Clooney, no Martini, no party, wel dit geld ook voor jou geen voorbeeld bestand , geen oplossing.

Ik heb die als bijlage verstuurd in 1 van mijn vorige berichten, ik zet hem ook wel bovenaan.

Dit is het Excel forum Jordi, geen fotobewerkings pagina.
Hier kunnen we helaas niets mee, dus graag een .xlx of .xlsx extensie bestandje toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan