dropdown keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

peba25

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Hallo,
Ik maak gebruik van een dropdown keuzelijst welke in de html er zo uitziet.
Code:
<form name="GoMenuForm1" action="">
<select name="GoMenu" onchange="OnGoMenuFormLink(this)" style="position:absolute;left:142px;top:42px;width:120px;height:40px;background-color:#D2D2D2;font-family:Arial;font-weight:bold;font-size:16px;valign=left;z-index:7">
<option selected>LONG TERM<br>TRENDS</option>
<option class="_self" value="fmjhdt.html">Voltage/ Current/ Frequentie</option>
<option class="_self" value="iuolyl.html">Active Power/Reactive Power/Apperent Power</option>
<option class="_self" value="dfbdfb.html">Harmonics distortions</option>
<option class="_self" value="dfgberd.html">under construction</option>
</select>
</form>

Hoe krijg ik de tekst passend in de box?
dit '<option selected>LONG TERM<br>TRENDS</option>' wil ik graag als initiele tekst in 2regels in de keuzelijst zien? <br> werkt hier niet....

Heeft iemand suggestie?

Alvast bedankt.

Ik weet niet maar ik denk dat je dat niet zelf hebt geschreven want het staat klaar en duidelijk in de code:
HTML:
  <select name="GoMenu" onchange="OnGoMenuFormLink(this)" style="position:absolute; left:43px; top:143px; width:120px; height:40px; background-color:#D2D2D2; font-family:Arial; font-weight:bold; font-size:16px; valign=left;z-index:7">
    <option selected>LONG TERM TRENDS</option>
    <option class="_self" value="iuolyl.html">Active Power/Reactive Power/Apperent Power</option>
  </select>
</form>
en wel hier:
HTML:
 style="position:absolute; left:43px; top:143px; width:120px; height:40px;
de width in position absolute vergroten naar bv 200px
Mvg
Defietser

Ik weet niet maar ik denk dat je dat niet zelf hebt geschreven want het staat klaar en duidelijk in de code:
HTML:
  <select name="GoMenu" onchange="OnGoMenuFormLink(this)" style="position:absolute; left:43px; top:143px; width:120px; height:40px; background-color:#D2D2D2; font-family:Arial; font-weight:bold; font-size:16px; valign=left;z-index:7">
    <option selected>LONG TERM TRENDS</option>
  </select>
</form>
en wel hier:
HTML:
 style="position:absolute; left:43px; top:143px; width:120px; height:40px;
de width in position absolute vergroten naar bv 200px
Mvg
Defietser

Defietser,
Bedankt voor je reaktie, Ik heb de code welk zelf geschreven en wil ook graag de width op 120 px houden ivm de opmaak van de pagina....
nav_buttons.jpg

Zoals je hier ziet valt er een stuk van de tekst weg. Deze zou ik graag in de ruimte eronder zetten. Namelijk;

LONG TERM
TRENDS

Kan dit?

Je kan nog de lettergroote terug brengen naar 10 px dan kan de tekst in een width van 120 px
verder zou ik het ook niet weten.
Mvg
defietser

Volgens mij kan dat niet. Ben 'ns gaan zoeken, want 't is wel 'n aparte vraag.
Het kan inderdaad niet, omdat het verwarrend zou zijn. In principe is er 1 keuze per regel, en als er dan opeens 'n keuze over twee regels is, wordt dat onduidelijk.
Ik heb wel 'n JavaScript-oplossing gevonden. Eentje maar trouwens, wat wel heel erg weinig is. Maar die ene kost dan ook - ga even zitten - 999 dollar.
Voor 't geval je 'm wilt bekijken:
http://www.telerik.com/products/aspnet-ajax/combobox.aspx

Bij nader inzien heb ik geloof ik met m'n neus gekeken. Niks mis met m'n neus, maar hij kijkt wat slecht. 't Gaat niet om meerregelige keuzes, maar om meerdere kolommen. Sorry.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie.
Ik heb het opgegeven en een andere (kortere naam bedacht en lettergroote gewijzigd.).:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan