• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown koppelen aan ingevoerde waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter IM85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IM85

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2012
Voor een bestand wat ik aan het maken ben wil ik graag een dropdown menu koppelen aan een waarde.

Als ik een getal invoer, wil ik graag een dropdown menu die gekoppeld is aan die specifieke waarde.

Ik heb een bijlage bijgevoegd wat ongeveer is wat ik zoek. Kan iemand mij alleen duidelijk uitleggen hoe ik dat kan maken en hoe ik iets dergelijks krijg met alleen een tweede dropdown en in de eerst alleen een waarde hoef in te voeren (bijv. 6)

Alvast bedankt!

Bijlagen

IM,

zoek eens op Helpmij.nl op "getrapte validatie"
Ik denk dat je dat bedoelt.

Jean-Paul,

Kan het zijn dat er een foutje zit in je Offset formule? Zie bijlage.

Bijlagen

• Offset.JPG
    Offset.JPG
    90,7 KB · Weergaven: 70
@Wher

Bij mij werkt het foutloos en ik merk geen foutje,maar ik sta er open voor als jij wel een foutje merkt.

Wanneer ik het bestand uit post 3 open, werkt bij mij de validatie in cel B2 niet.
Meer specifiek omtrent de formule (zoals te zien in de jpg): het derde argument van Match moet toch 0, 1 of -1 zijn?

Wher je opmerking is kompleet terecht, omdat het bij mij (excel 2003) geen fout melding gaf, heb ik er dan ook geen aandacht aangegeven, maar het schoonheids foutje is recht gezet, nu hopen dat de topic poster er iets aan heeft.

Bijlagen

Ik ga het proberen, het lijkt wel op wat ik zoek!

Dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan