• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown lijst Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerJordi

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2019
Goedendag mensen,

Kan je een dropdown lijst linken aan een ander dropdown lijst, zo ja hoe?

Uitleg situatie:

Ik heb een datasheet met allemaal gegevens van bedrijven en nu is bijvoorbeeld C1 gelinkt aan een dropdown lijst een zie je alle namen van bedrijven waar je uit kan kiezen (data afkomstig vanuit een andere sheet).

C2 t/m C5 wordt door een ALS functie automatisch ingevuld, echter in C7 wordt een lijst contactpersonen weergegeven via een dropdown lijst. Nu is dit een hele grote lijst en wil ik dit eigenlijk linken met mijn eerste keuze bij C1 en dat alleen de contactpersonen worden weergegeven die binnen dit bedrijf zitten.

Nu ben ik erg benieuwd of dit mogelijk is en zo ja hoe?

Alvast bedankt voor de hulp

R.

Zonder voorbeeld uwerzijds, dit kan met de functie INDIRECT in DATA VALIDATIE

Zie bijlage voor een voorbeeld.

Nu bij voorkeur liever niet op een manier, waarbij de contactpersonen onder elkaar staan voor een bedrijf, aangezien er dan allemaal lege rijen tevoorschijn komen in de dropdown lijst

Dank!

Bekijk bijlage Dropdown lijst.xlsx

Hi Emields,

Jazeker! Nu ben ik alleen benieuwd naar hoe je dit precies hebt gedaan? en dan die Indirect functie binnen validatie.

In ieder geval al enorm bedank!

Zie je hoe belangrijk een voorbeeldje is.
Door je voorbeeldbestandje is je vraag duidelijker, en is de functie indirect binnen validatie niet nodig.
emields heeft het geklaard met de functie vert.zoeken.

Kijk eens op volgende link, misschien heb je er iets aan. http://www.gratiscursus.be/excel_cursus/

Laatst bewerkt:
Gaat niet lekker werken als je het geheel dynamisch wil hebben.

@Ad Becude , bijzondere conclusie.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan