• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menu aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpanday

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2012
Hi,

Zou iemand mij kunne helpen.
Ik zou graag in dit excelsheet het dropdown menu willen aanvullen met extra opties.
Ik kan de huidge velden aanpassen maar geen nieuwe velden toevoegen.

Het gaat om de kolom waar staat "reason for not using online booking tool"

de data staat in het tabblad data

alvast bedankt gyan

Bijlagen

Hallo gyan,

Gewoon bij Gegevensvalidatie het bereik van het dropdown menu in Kolom K groter zetten. Dus bijvoorbeeld tot K10 zodat als je iets daar invult dit automatisch meegenomen wordt in het dropdown menu.

Gr Dennis

Hi Dennis,

Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. er zit volgens mij een formule in die de boel blokkeert.

Groetjes Gyan

Haal de 'Listfillrange' weg bij de eigenschappen/properties van de ComboBox en voeg deze nadat je in kolom K eea hebt toegevoegd weer toe. (of opslaan en weer opnieuw openen)

of vervang die comboboxen door "gewone" datavalidatie

Zet onderstaande code eens in moduleblad 'Data' en verwijder de listfillrange in de eigenschap van combobox2.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, Range("K3:K99")) Is Nothing Then Sheets("ODM").ComboBox2.List = Range("Lst_NoSBT").Value
End Sub

Dank je wel
ik kan hem nu aanpassen

Hartelijk dank voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan