Dropdown menu CSS

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
213
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een dropdown menu maken, maar ik wil de css verwerken in mijn script. Weet iemand hoe dat kan? want als ik de css niet verwerk in mijn drop-down menu, dan krijg ik een "blanco" menu. Kijk voor het probleem op Mijn Site
 
Laatst bewerkt:
Met je menu zie ik niet wat er mis mee is? Werkt hier gewoon...
Alleen wil je website telkens weer Windows Media player plugin installeren. <zucht> :-|
Als ik zo'n site in het wild tegen zou komen was ik meteen weg!
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik had het gegoogled en ik kwam bij xs4all uit. Die hebben me geholpen met een link en dat was het. Maar nog iets anders... Ik krijg als ik met me muis over een kopje ga dan verschijnt er keurig een submenutje. Maar dan staat dat submenu niet onder het kopje. In het voorbeeld doet hij het wel goed. Kan je me hiermee helpen?
 
Hoi, ik had het gegoogled en ik kwam bij xs4all uit. Die hebben me geholpen met een link en dat was het. Maar nog iets anders... Ik krijg als ik met me muis over een kopje ga dan verschijnt er keurig een submenutje. Maar dan staat dat submenu niet onder het kopje. In het voorbeeld doet hij het wel goed. Kan je me hiermee helpen?
Owja. Als je moet inloggen: gebruikersnaam = admin wachtwoord = test
 
Hoi larsojo,
Altijd eerst even checken met de html-validator en de css-validator (zie m'n handtekening).
De css-validator vindt het tikfoutje meteen (kijk hier maar).
In je dropdown.css staat:
Code:
##nav, #nav ul {
   padding: 3px 0 0 0;
   margin: 0;
   list-style: none;
}
Het eerste hekje staat er teveel: haal dat maar eens weg. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Wow dank je wel! Ik ga het eens uitproberen. Maar ik reageer vanaf me mobiel. Maar ik heb niet heel veel verstand van css. Maar alsnog dank je wel
 
In css betekent:
  • Een puntje . en dan een woord (bv.: .groeneRand):
    ik spring over het puntje naar de html,
    en daar naar alle elementen met een class met dat woord (dus hier class="groeneRand"),
    en dan pas ik de opgeven stijl-eigenschappen toe op al die elementen.

  • Eén hekje # en dan een woord (bv.: #nav):
    ik spring over het hekje naar de html,
    en daar naar het element met een persoonlijk id met dat woord (dus hier id="nav"),
    en dan pas ik de opgeven stijl-eigenschappen toe op dat ene element.

  • Twéé hekjes achter elkaar ## en iets:
    hier kan ik niet overheen springen.
Zou ik ook niet doen, als ik css was. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan