• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menu en afbeeldingen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhofman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2023
ik wil graag een dropdown menu maken en daar aan plaatjes/afbeeldingen koppelen.
ik ben al een heel eind gekomen, door o.a. dit forum en internet speurtocht Hoe maak ik een vervolgkeuzelijst met afbeeldingen in Excel? (extendoffice.com) en Dropdown lijst met gekoppelde afbeeldingen - structuurmakers, maar blijf steeds steken bij de formule en koppeling.

kort uitgelegd:
ik wil voor mijn werk een Excel file maken waarbij men elke week een onderwerp kan kiezen om te bespreken.
Elke week krijgt dan een eigen tab. Ze kunnen per week in het dropdown menu een onderwerp kiezen en dan komt automatisch het bijbehorende plaatje in het vakje eronder.
de plaatjes staan in de tab 'fotobibliotheek'.

ik heb al alle mogelijke formules geplaatst en getest, maar op het moment dat ik het plaatje en verwijzing wil wijzigen van bijvoorbeeld =fotobibliotheek!$B$3 naar =fotobibliotheek!plaatje of =fotobibliotheek!afbeelding, krijg ik dat de verwijzing ongeldig is.

ik heb mijn Excel file bijgevoegd in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Hallo, ooit heb ik iets dergelijks gemaakt.

Ik ga op zoek

Deze variant doet het, mits je (net zoals één van je voorbeelden overigens) de plaatjes op dezelfde pagina zet. En dat had jij dus niet gedaan.

Bijlagen

Als je een blad wil gebruiken als een excelblad en niet als een kleurboek verwijder dan alle samengevoegde cellen, en dan zal alles perfect werken.

Bijlagen

Deze variant doet het, mits je (net zoals één van je voorbeelden overigens) de plaatjes op dezelfde pagina zet. En dat had jij dus niet gedaan.

dank je wel. ik hoopte dat het ook zou lukken met de plaatjes op een ander tabblad. ik wil voor elke week een tabblad maken en dat wordt het een heel groot document als op elke tab dezelfde plaatjes komen.

Als je een blad wil gebruiken als een excelblad en niet als een kleurboek verwijder dan alle samengevoegde cellen, en dan zal alles perfect werken.

dank je wel, het lukt gelukkig wel dus vanaf een ander tabblad. :thumb:
ik snap je mening dat Excel niet als kleurboek gebruikt moet worden . Ik wilde dit ook het liefst in PowerPoint creëren, dan komt het beter uit op de beeldschermen, maar hier werkt deze manier met plaatje invoegen niet en kan er niets worden geplaatst/geschreven in 'presentatiemodus'. Excel is dus mijn beste kans om iets te maken, wat nog redelijk gebruiksvriendelijk en een beetje opgeleukt (en 'gratis') is voor de teamleiders en medewerkers op het werk.

Gezien de reeds aangeboden oplossingen ga ik maar niet meer op zoek.

je hebt echt niet zoveel bladen nodig als je denkt zie maar het( beperkte) voorbeeld

Oh super, zo had ik het nooit bedacht. Ik ga hier komende tijd even mee aan de slag en kijken of ik hier een mooi bestand van kan maken.
Bedankt voor je hulp, ik kan hier echt verder mee :)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan