dropdown menu en frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas007gsm

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Mensen ik ben even voor een ander wat aan het zoeken maar dit wilde niet helemaal lukken,
dit menu werkt goed maar laad in hetzelfde frame het is de bedoeling dat de nieuwe pagina opent in een ander frame. Ik heb al een en ander geprobeerd met target=_blank maar dat wil niet lukken. iemand een suggestie?

<FORM name="guideform">
<SELECT name="guidelinks" onChange="window.location=document.guideform.guidelinks.options[document.guideform.guidelinks.selectedIndex].value">
<OPTION SELECTED value="javascript:void(0)">--Choose--
<OPTION value="home.html target=_blank">Page 1
<OPTION value="producten.html">Page 2
</SELECT>
</FORM>

Dat zou kunnen maar _blank had ik als proef het moet eigenlijk _mainframe zijn dus window.open gaat dan niet op toch?

Geplaatst door bas007gsm
Dat zou kunnen maar _blank had ik als proef het moet eigenlijk _mainframe zijn dus window.open gaat dan niet op toch?
Probeer het eens.. haal die target er gewoon uit en doe dan een window.open() ipv window.location :D

window.open zal hem in een nieuw venster openen, zelfde effect als een target=_blank.

Maar je kan met javascript ook andere frames aanspreken:

PHP:
<FORM name="guideform">
<SELECT name="guidelinks" onChange="parent.frames['_mainframe'].location.href=this.value">
<OPTION SELECTED value="java script:void(0)">--Choose--
<OPTION value="http://www.nu.nl">Page 1
<OPTION value="http://www.google.nl">Page 2
</SELECT>
</FORM>

Ik dacht dat de pagina in een nieuw venster moest worden geopend, mijn excuus :)

geeft nie aaajeetee!!

Maar ik krijg nu een foutmelding:

parent.frames._mainframe.location is leeg of geen object

wat is dr mis? in opera doet ie helemaal niks en in ie kreeg ik deze melding k heb nog wel _blank geprobeerd maar dat maakte geen verschil...

Wat jij hier hebt staan is ook anders dan ik in het stukje heb staan.

parent is het scherm, met alle frames.
frames['JouwFrameNaam'] is het frame dat je wil aanroepen
location.href is om de pagina door te verwijzen naar een andere.

totaal is dus parent.frames['mainFrame'].location.href

Misschien heet jouw frame niet _mainFrame, maar gewoon mainFrame? hier zet je namelijk geen _ voor de naam, zoals bij _blank.

:)

Japie82 je hebt helemaal gelijk ik keek niet langer dan m'n neus lang is:confused: hahah

hey hartstikke bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan