• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu gemaakt op windows machine werkt niet op MacBook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapaille

Verenigingslid
Lid geworden
19 nov 2014
Berichten
63
Hallo,

Ik heb een Excel sheet met een dropdown menu, die prima werkt op een Windows machine, maar niet in Excel op een MacBook. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Hans
 
Wat versta je onder een dropdownmenu ? (validation, formcontrol, activeX-control, commandbarcontrol,....)
 
Waarschijnlijk heb je direct naar een lijst op een ander tabblad verwezen. Probeer de bronlijst een naam te geven en gebruik die naam in de formule voor de lijst in de gegevensvalidatie.
 
Jan Karel, bedankt voor het meedenken. Ik heb te snel geroepen, het blijkt niet te gaan om een keuzemenu met validation, maar via vba. Het werkt wel op de windows versies van Excel en ook wel op de Excel 2011 versie voor de Mac. Op de Excel 2016 versie werkt het niet. Nu lees ik ook dat de 2016 versie minder goed werkt met vba t.o.v. de oudere versie. klopt dit?
 
Ja er zijn veel VBA problemen met Office 2016 voor MAC. Maar ja, een Mac is ook speelgoed voor managers, geen werkpaard :)
 
Haha, eigenlijk wel mee eens. Moeten we toch maar leren leven met de beperkingen van die alom geprezen mac. :(

Bedankt voor je input!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan