• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menu keuze makkelijker maken door intypen en vervolg naar volgend dropdown m

Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
325
Geachte leden,

al een beetje gekeken of ik iets kon vinden maar net niet wat ik nodig hebt,
het gaat over het sneller zoeken binnen de dropdown menus.
en op basis van het gekozen deel een 2e dropdown die hiermee gelinkt is.

bv welke leverancier levert welke delen.

De vraag bestaat uit 2 onderdelen.
1)
Ik heb een lange lijst in mijn dropdown menu staan, dit is niet echt werkbaar, is het mogelijk deze zo te maken dat als je begint te type de keuze kleiner wordt?
2)
Als ik de keuze in het eerste menu hebt gemaakt dan alleen dat laten zien wat aan het eerste menu is gelinkt,
Nu lukt me dit wel via een "als" optie maar de lijst(formule) wordt lang en onoverzichtelijk.

Voorbeeld;
2e tab staat de verwijzing

Groet Botje
 

Bijlagen

  • test dropdown.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 29
reneemettrie, Haije

bedankt,
maar nog niet geheel wat ik zoek, Haije deze had ik gevonden maar,
heb nml niet de ruimte om een filter op het blad te plaatsen, omdat hierin meer dan 100 namen komen te staan, voor het sub menu kunnen dit er wel 10tallen zijn,

alle info staat op een ander tabblad die via de gegevensvalidatie zichtbaar moeten zijn, de uitkomst stuurt weer andere cellen of macro's aan.
als vraag 1 niet op te lossen is dan zij het zo, maar vraag 2 een formule in de gegevensvalidatie die verwijst naar betreffende leverancier en wat zij leveren zou zeer welkom zijn.

ik ga jullie suggestie nog wel verder uitproberen en proberen te begrijpen, tot nu toe het enige antwoord.

Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan