• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu keuzes koppelen aan waardes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Axelj

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Voor mijn studie ben ik bezig een model aan het maken voor de kostenbesparing bij woningisolatie.
Ik wil hiervoor in excel gebruik maken van dropdown menus.
De eerste is bedoeld voor een keuze uit het type woning (vrijstaand, hoek, tussenwoning). Nu wil ik dat wanneer er gekozen wordt voor bijvoorbeeld Vrijstaand er in een andere aangewezen cel een waarde van bijvoorbeeld 100 komt (Bezuiniging gas).
Wanneer ik dan voor een hoekwoning kies moet er in die cel geen 100 komen maar 50 bijvoorbeeld.
Verderop heb ik dan een ander dropdownmenu met de keuze voor isolatie (ja of nee). Wanneer ik dan voor ja kies moet er dan achter het downdownmenuutje de waarde van 100 (of 50) komen te staan en bij nee gewoon 0.

Misschien een beetje onduidelijk zo maar weet niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen.
Is dit te doen in excel? Zo ja, hoe.

Voor mijn studie ben ik bezig een model aan het maken voor de kostenbesparing bij woningisolatie.
Ik wil hiervoor in excel gebruik maken van dropdown menus.
De eerste is bedoeld voor een keuze uit het type woning (vrijstaand, hoek, tussenwoning). Nu wil ik dat wanneer er gekozen wordt voor bijvoorbeeld Vrijstaand er in een andere aangewezen cel een waarde van bijvoorbeeld 100 komt (Bezuiniging gas).
Wanneer ik dan voor een hoekwoning kies moet er in die cel geen 100 komen maar 50 bijvoorbeeld.
Verderop heb ik dan een ander dropdownmenu met de keuze voor isolatie (ja of nee). Wanneer ik dan voor ja kies moet er dan achter het downdownmenuutje de waarde van 100 (of 50) komen te staan en bij nee gewoon 0.

Misschien een beetje onduidelijk zo maar weet niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen.
Is dit te doen in excel? Zo ja, hoe.

Dat kan zeker maar het is wel handig als je een voorbeeldbestand (zonder gevoelige informatie) bijvoegt waarin je ook duidelijk aangeeft onder welke voorwaarde welke waardes worden getoond.
Bijvoorbeeld een tabel met alle mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bij deze het bestandje bijgevoegd.

Aan de rechterkant heb ik de waardes neergezet waarvan ik dus wil dat als ik gekozen heb voor bijvoorbeeld een vrijstaande woning er in cel D11 de 665 komt (die in J11 staat) bij het kiezen voor JA in C11. Wanneer ik voor Nee kies wil ik dat er 0 komt te staan. Ditzelfde geldt dus voor cel D13 met waarde 1360 in dit geval bij vrijstaand.
Wanneer ik dan voor een Hoekwoning kies en ik selcteer dan JA in C11 moet er in D11 dan 420 komen te staan.
Hopelijk begrijpelijk geformuleerd en ook uitvoerbaar. Zo niet moet ik iets anders leuks verzinnen...

Bijlagen

Ja.... dat zou inderdaad kunnen hehe.
Nu de vraag hoe je dat voor elkaar heb gekregen.
Snap niet echt super veel van excel vandaar. Is het dan ook nog mogelijk om bij het keuzemenu voor vloerisolatie bijvoorbeeld nee selecteer dat er 0 komt te staan en bij ja dat het getal er gewoon komt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan