• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu met keuze en popup venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDR001

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Ik wil graag een dropdownmenu waarbij ik de keuze heb tussen of artikelnummer of loonwerknummer. Als ik hieBekijk bijlage keuzes.xlsxr een keuze in heb gemaakt moet in de andere cel weer een keuze tussen of artikels of loonwerk zijn.
In de bijlage heb ik een begin gemaakt. In cel A2 wil ik de keuze artikel/loonwerk in cel B2 vervolgens een keuze in of artikels (deze staan in F2 t/m F8) of loonwerknummer (deze staan in G2 t/m G8) afhankelijk van de keuze bij cel A2.
Is het mogelijk dat ik dit met een button kan doen en hier vervolgens een popup venster komt met de twee keuzes en deze vervolgens in de cellen A2 en B2 worden ingevuld.
Ik gebruik MS Excel 2007.
Alvast bedankt.

Hoop dat het voldoet.

Cobbe

Bedankt.
Kun je mij vertellen hoe je dit precies gedaan hebt. Ik snap dat B2 naar A2 verwijst met de Indirect functie, maar ik snap niet hoe de gegevens in de cellen F2 t/m 8 en G2 t/m 8 erin komen.

Ik heb de 2 lijstjes een naam gegeven 'artikelnummer' en 'loonnummer'

En zo kun je via Indirect verwijzen naar deze lijsten. Deze kunnen dan ook op een ander blad staan bv: Data

Succes, Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan