• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu uit zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Goede dag allemaal,

Ik heb wat hulp nodig bij het ontwikkelen van een formule voor een dropdown menu welke gegenereerd word uit een matrix.
(zie bijlage) zoals uit de data waarin gezocht word blijkt, zijn er verschillende plaatsen in Frankrijk en Duitsland met de zelfde postcode. Het zijn wel echt verschillende plaatsen.
Met de zoekfunctie zoals in de bijgesloten sheet is ingebouwd, wordt de uitkomst van het zoeken automatisch de eerste match die overeenkomt met de zoek criteria.

Echter .. er zijn dus meerdere uitkomsten die aan dezelfde zoekcriteria voldoen.

Nu zou ik in bijgesloten sheet, graag in veld F5 een drop down menu creeeren met daar in alle mogelijke uitkomsten die aan de zoek criteria voldoen .. (met de eerste optie natuurlijk boven aan !)

Wie kan mij hier mee helpen ?

Hoor het graag, en alvast op voorhand bedankt voor het meedenken / zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

developerBekijk bijlage Voorbeeld sheet 02 - zoeken.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld sheet 02 - zoeken.xlsx

Daarvoor heeft MS autofilter bedacht.

SNB,

dit gaat niet om filteren .. dit is slechts een hele kleine selectie van de daadwerkelijke database ...
ik ben dus echt opzoek naar een oplossing voor dit probleem .. en dan niet middels een filter.

Developer

Iedere selectie >1 is een filtering.....

Zie voor de argumenten de bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Allen,

Bedankt voor jullie input. Heb inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem.

Developer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan