• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nstn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nstn

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een excel werkblad (voor mijn eigen werkvoorraad). Toch kom ik ergens niet uit, ik hoop dit te kunnen illustreren aan de hand van het bijgevoegde Excelbestand.

Ik heb een 'CRM-template' ergens vandaag geplukt. Kolom 'D' en 'E' stonden al reeds in het bestand, deze heb ik niet veranderd. Als je op dit dropdown menu klikt zie je daadwerkelijk de keuzes staan die gelinkt zijn vanuit het werkblad 'settings'. Als je in settings extra woorden typt komen deze automatisch in het dropdownmenu van CRM erbij. Nu heb ik zelf kolom 'F' gemaakt ('Test') en - naar mijn idee - op dezelfde wijze gelinkt. Echter, in kolom F zie je allerlei lege ruimtes staan. Ik doe iets fout, maar ik snap zelf niet zo goed wat.

Kan iemand deze 'Excel-leek' uiteggen hoe ik hetzelfde dropdown menu maak zoals kolom 'D' en 'E'?

Daarnaast vraag ik me af hoe ik het kan bewerkstelligen dat als iemand op 'Actief' klikt deze bijvoorbeeld groen wordt, en gesloten rood.

Alvast hartelijk dank,

Nick

Bekijk bijlage TestTemplate.xls

Laatst bewerkt:
Waar nu in "Namen beheren" (CTRL-F3) dit staat: =Settings!$E:$E
Moet je wijizigen in dit:
=VERSCHUIVING(Settings!$E$1;1;0;SOMPRODUCT(MAX((Settings!$E:$E<>"")*(RIJ(Settings!$E:$E))))-1;1)

Voor het gevraagde kleuren kun je bij "Voorwaardelijke opmaak" terecht.

Laatst bewerkt:
Daarnaast vraag ik me af hoe ik het kan bewerkstelligen dat als iemand op 'Actief' klikt deze bijvoorbeeld groen wordt, en gesloten rood.

Dit kan je doen met voorwaardelijke opmaak.

Groet,

Joske

Bijlagen

Ik zag dat ik het vergeten was en voegde het toe op het moment dat jij je reactie plaatste ;)

En ik ben net "Mega Senior" geworden ! :shocked::shocked::shocked::shocked:

Joske

Gefeliciteerd! :D :thumb:

Beste Ed en Joske,

Bedankt voor de snelle reacties. De voorwaardelijke opmaak is mij helder, dank hiervoor. Ik kan het tabblad 'Namen beheren' echter niet vinden (ik zit via mijn macbook nu bij 'formules', maar namen beheren is mij een raadsel). . Ik werk momenteel op mijn Macbook en daar werkt deze grandioze sneltoets niet. Goh, ik zou zeggen dat ik als 20-jarige jongen toch wel een en ander weet.. maar momenteel voel ik me super stom!

Van harte Joske, mega senior!

Ik ken Excel voor de mac niet maar in Excel 2013 op de PC zit "Namen beheren" op de tab "FORMULES".

Schermafbeelding 2014-12-26 om 21.10.17.png

Kijk ik misschien verkeerd? haha. Stomme macbook. Grr.

Ik zei niet dat het voor de Mac ook zo is. Maar dat had zo kunnen zijn. Helaas is dat niet zo. Even zoeken dus.
Of is dat het zelfde als bij jou "Namen invoegen"?

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk Ed! Hartelijk dank voor de hulp; het is me gelukt. Super handig! Hele fijne avond.

Graag gedaan en jij ook een fijne avond verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan