• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilderehbo

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Ik heb een goed lopend excel bestand met een dropdown menu waar ik iemand uit kan kiezen maar deze rij wordt steeds langer.
Kan ik een letter of 2 invoeren en dat het alleen die namen laat zien die er toe doen.
Alvast bedankt.

Bedoel je met een dropdown menu een Validatie lijst?

Nee bedoel een verticaal zoeken of is dat geen drop down menu ik heb geen flauw idee.

Verticaal zoeken is een functie die een waarde ophaalt op basis van een celwaarde (doorgaans). Die lijst staat dan ergens anders. De input van de functie kan uit een eigen keuzelijst (met invoervak) komen die je zelf hebt gemaakt (ActiveX control bijvoorbeeld) of vanuit een cel waarvan je de input hebt gezet op Validatielijst. Het werkt een stuk sneller (en voor ons veel beter) als je een voorbeeldje post.

We hoeven uiteraard je klantenbestand niet te hebben; het is voldoende als je er een zooitje dummy gegevens in zet zodat we kunnen testen.

Leuk, een keuzelijst zonder enige link met waarden :). Overigens is dat (vind ik) geen echte oplossing, tenzij je aan één keuzelijst genoeg hebt. Heb je meerdere rijen, dan moet je ofwel meerdere keuzelijsten maken (niet geweldig) of de keuzelijst opschuiven. En daar heb je weer VBA voor nodig.

Leuk, een keuzelijst zonder enige link met waarden :). Overigens is dat (vind ik) geen echte oplossing, tenzij je aan één keuzelijst genoeg hebt. Heb je meerdere rijen, dan moet je ofwel meerdere keuzelijsten maken (niet geweldig) of de keuzelijst opschuiven. En daar heb je weer VBA voor nodig. Die er, tenzij ik verkeerd kijk, ook niet bij zit :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan