• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu's geven daarvoor aangewezen cel bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

jchmbs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2016
Berichten
2
Hoi,

Ik wil op basis van 3 dropdown menu's een bepaalde waarde krijgen
Dus bv.
Dropdown menu 1: A/B/C
Dropdown menu 2:1/2/3
Dropdown menu 3:mad:/#/$

Bij de combinatie A/1/# moet de waarde 15 zijn
Bij de combinatie B/1/# moet de waarde 20 zijn
etc.


Ik heb een voorbeeld gemaakt in google spreadsheets. Ik heb gezocht naar formules (IFAND maar ik krijg het niet werkend)
Het gaat erom dat in de gele cel een waarde komt, Dit kunnen echter 9 verschillende waarden zijn, afhankelijk van de gekozen combinatie moet er een bepaalde waarden verschijnen.

Kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Groet,
Jochum

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pBb-7mPU1lVUKtbqGTYVWpH7ph3GhrLTZJi-nBMVyAI/edit?usp=sharing
 
weet niet of het werkt met google spreadsheets
Maar in Excel werkt deze
Code:
=SOMPRODUCT(($C$2:$C$10=D14)*($B$2:$B$10=ALS(D13="Ja";"Ouder(s) met kind";D12))*($D$2:$D$10))
 
weet niet of het werkt met google spreadsheets
Maar in Excel werkt deze
Code:
=SOMPRODUCT(($C$2:$C$10=D14)*($B$2:$B$10=ALS(D13="Ja";"Ouder(s) met kind";D12))*($D$2:$D$10))

Hoi Plongske,

Bedankt voor je snelle reactie. De formule krijg ik bijna werkend in spreadsheet. (in Excel voor mac lukt het mij niet maar ik denk dat het in spreadsheet wel zou moeten kunnen werken)
Als ik de vraag kind "Ja" kies krijg ik een waarde van 0 (ongeacht de andere antwoorden) In de formule zou moeten worden opgenomen dat als er bij kind "Ja" gekozen wordt, de vraag alleenstaand of samenwonend niet meer meegenomen wordt in de berekening.
Het volstaat op dat moment om te kiezen voor Ouder(s) met kind en opleidingsniveau. Ik heb een opmerking in het spreadsheet geplaatst bij het formule

Zou jij mij kunnen uitleggen wat je met dit gedeelte geprogrammeerd hebt?
($B$2:$B$10=ALS(D13="Ja";"Ouder(s) met kind";D12))

Alvast bedankt,
Groet,
Jochum
 
Daarmee bedoel ik als er een "Ja" staat in D12 dan wordt "Ouder(s) met kind" het criterium waarmee rekening moet gehouden worden anders wat in D12 staat. In Excel werkt de formule perfect.
 
@Jochum
Mijn formule werkt ook in open Office maar blijkbaar niet in Spreadscheets? Waarom weet ik nog niet.
 
Heb het werkend gekregen voor spreadsheets.
zie bestandje in #3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan