• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown menus met values

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasvdalen90

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Bekijk bijlage Rambo eten.xlsxHeej,
Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is.

In de vakken A1, B1, C1 kunnen hondeneigenaren de waardes invullen.
dan berekend E1, E4, E7, E10 automatisch wat hij aan kosten kwijt is.

Nu is de vraag kan ik bij A2 en C2 dropdowns gebruiken met verschillende waardes.

bijv. op A2 een dropdown met Puppy waarvan de waarden moet zijn 35, en ook in datzelfde dropdown volwassen waarvan de waarde dan moet zijn 45. Is dit mogelijk? en op C2 zou ik dan bijvoorbeeld graag een dropdown willen waar mensen verschillende voeding met verschillende prijzen kunnen kiezen. Bijv voeding 1, waarde € 1,50; voeding 2m waarde € 2,00-

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg. Zou echt gaaf zijn als dit kon. Als het eenemaal is gelukt wil ik het in een html zetten.

Het allermooist zou nog zijn, haha kan ik een afbeelding neerzetten. en als de waarde van B2 veranderd de afbeelding ook veranderd? Bijvoorbeeld bij 15 kilo wil ik een foto van een pup laten zien en als iemand 30 kilo zet wil ik een andere foto laten zien.

Ik hoop dat ik niet te veel vraag :P

Groetjes! en bedankt!

Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens met kleine stapjes dan komt de rest vanzelf.
Heb die 'dropdowns' validaties ingepast, daarvoor heb ik een apart blad DATA ingevoegd
en ook 3 namen gedefiniëerd.
Probeer dat maar eerst eens onder de pet te krijgen hoe dat loopt dan zien we wel weer verder.

http://www.worksheet.nl/forumexcel/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=621834

Weer iemand die wild om zich heen slaat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ow haha ik zie de aanpassing in de final nice gedaan :D nu is de volgende vraag de voer kosten per kilo op C2, kunnen daar ook namen komen ipv van getallen maar dat de namen dan wel een waarde hebben? groet

:D:D:D:D:D oww yeah!!! dat is exact wat ik al dagenlang probeer, njaa uren lang:p Hoe doe je dit? groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan