• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdownlist met VBA of Gegevensvalidatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter GM1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GM1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2018
Beste Forummers,

Na aanleiding van mijn bericht van gisteren ben ik nu opzoek naar een alternatief voor sorteren en filteren. Ik heb dus gekozen voor een VBA code of Gegevensvalidatie. In bijgevoegd voorbeeld heb ik gegevens validatie werkend, maar kan ik niet snel zoeken door deze lijst d.m.v. een letter in te typen (ik typ N in en ik moet uitkomen bij Nederland, Nieuw-Zeeland etc.). Als alternatief hierop had ik een VBA codering gevonden op deze website: https://www.extendoffice.com/documents/excel/2439-excel-drop-down-list-search.html - ik heb alles ingevuld zoals het voorbeeld maar krijg het niet werkend. Wat ik er ook bij wil vermelden is dat ik het veld ListFillRange niet in kan vullen. ik heb alles bijgevoegd in de bijlages.

Wie kan dit werkend krijgen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Een .xlsx bestand bevat sowieso geen VBA code.
Plaats liever wat je al hebt geprobeerd.

Ronde 2..

Beste,

Ik heb nog wat gepuzzeld, ben wat verder gekomen maar het probleem waar ik nu op stuit staat beschreven in het Excel bestand.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Het gaat mij in eerste instantie om optie 1, vanwege de relatief simpele handeling die ik dan kan toepassen. mocht het niet lukken met 1 dan graag een antwoord op 3. ik heb hem dus al redelijk af, ik wil alleen dat Excel als het ware mijn antwoord 'voorspelt'.

Alvast bedankt!!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan