• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdownlist overzichtelijk stockbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vcleymans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Hallo,

Ik werk met office 2007 thuis en met office 2003 op het werk.
Op het werk hou ik in excel de stockinhoud van computermateraal bij.
Nu zijn er heel wat verschillende merken en onderverdelingen onder die merken waardoor het nogal een uitgebreid onoverzichtelijk boeltje is.
Om met verschillende tabbladen te werken zie ik ook niet zitten, ik zou graag alles netjes op 1 sheet willen.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag, en hier heb ik jullie voor nodig, of je in excel (2007 of 2003) een drop down list kan maken die er voor zorgt dat als je een keuze maakt uit deze lijst de hele rij zich aanpast aan die keuze en je ook wijzigingen kan aanbrengen.

Als extra zou het ook mooi zijn om te kunnen "on-lijsten" zodanig dat je toch alles onder elkaar te zien krijgt en kan afprinten (voor een stock controle bijvoorbeeld).

Alvast bedankt voor enige tips.

Groeten

Zoals ik het nu lees, en zonder voorbeeldbestandje, zou ik zeggen: Kijk eens naar "Bereiknamen"

Succes,

Als je je basistabel goed hebt opgebouwd, is het werken met een filter op die tabel dé oplossing op je vraag...

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan