dropdownlist vervangen voor zoekknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednas1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2018
Goedenavond Iedereen,

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een bestand met daarin een dropdownlist die ik graag zou willen vervangen een zoekknop.
Uiteindelijk wil ik doormiddel van dit bestand de gegevens behorend bij de zoek opdracht laten weergeven.
De rest van het bestand kan ik hier en daar nog wel aanpassen echter die zoek optie zie ik graag anders.

Is er wellicht iemand die mij hierbij zou kunnen en willen helpen.

Bekijk bijlage klantendatabase_format.xlsm

Ik zie een dropdownlijst in blad 'producten'.
Bedoel je die?

Een opmerking over je "=vert.zoeken" formules.
Die functie heeft een 4e argument die je bent vergeten; namelijk (ONWAAR of 0); dus: =vert.zoeken(klantnummer,klanten,1,onwaar)
Dat gaat nu nog goed doordat de klanten mooi alfabetisch gesorteerd zijn, maar dat zal niet lang duren en dan gaat het fout.

Verder begrijp ik niet veel van de vraag wat je wilt.
De before_doubleClick event hoort ook niet in een standaard module maar in het blad van toepassing (die doet dus helemaal niets zo).

Geen negatieve commentaar maar om je verder te helpen.

Bedankt HSV voor de vlotte reactie.

Ja die dropdown bedoel ik inderdaad doch echter hoort hij in het voorblad aanwezig te zijn.

Bekijk bijlage test 2.xlsm

In bovenstaande heb ik hem op de juiste plek terug gezet, nu is wellicht het doel wat ik wil bereiken ook duidelijker.
Het zoeken en weergeven van de betreffende bestanden gaat nu wel goed maar je begrijpt dat als er 1000+ klanten zijn je dan alsnog aan het scrollen bent.
Als er dan in plaats van een drop down lijst een "zoekknop" of dan wel zoekveld is waarin ik bv. naam, adres, postcode invoer en dan ook de bijbehorende gegevens kan laten weergeven heb ik naar mijn wat ik zoek.

Wat betreft je tip over het =vert.zoeken, het is een work in progress en ik sta 100% open voor alle tips dan wel opmerkingen waarmee ik beter kan bereiken wat ik wil.

Test dit eens.

Typ een of meer letters in de combobox.
De keuzes verkleinen naar gelang je typt.

Ps. Ook je 'vert.zoeken' formules aangevuld met het laatste argument.

Bijlagen

Geweldig HSV,

Werkt echt super dat zoek/dropbox knopje.
Ik ga hier van het weekend eens mee lopen stoeien en het sheetje nog hier en daar wat aanpassen, maar achter deze knop had ik nooit gekomen.

Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan