• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdownmenu excel sortering

• Onderwerp starter Onderwerp starter lin10
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lin10

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Bekijk bijlage helpmij.xlsmZie bijlage.
Als ik in cel B11 gaat staan op het pijltje, gaat de cursor naar het eind van de keuzes.
Je ziet dus niet de keuzes, wel als je naar boven scrollt.
Hoe krijg je gelijk de keuzes te zien als je op het pijltje gaat staan?
Sorteren of zoiets?
Bedankt alvast.

De naam "taken" in kolom D heeft een formule gekregen, je kunt nu nieuwe teksten toevoegen. Let wel op als je een tekst verwijderd, dat je geen lege cellen in je lijst krijgt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Ad Becude,
Is jouw antwoord wel een antwoord op mijn vraag?
Jij hebt het over "roepnaam".
Ik snap je antwoord niet of begrijp jij mijn vraag niet?
Sorry :o

Kijk eens in "helpmij2" onder projectnaam en taken naar de validatie op het Blad Week 1
Het tweede bestandje is als voorbeeld, hoe je het zelf kunt maken.

Bijlagen

Beste LIn,

Als je de oplossing van Ad gebruikt is de vraag die je stelde in bericht #1 opgelost.
Wat Ad doet is zoeken hoe groot het bereik moet zijn (mits alle cellen aan een gesloten zijn) Hij maakt het bereik dus variabel. Hierdoor voorkom je het "Probleem" wat jij omschrijft.

Wie er wat niet snapt is geen vraagstelling die ik aan iemand, die mij probeert te helpen, zou willen stellen. :confused: Het siert Ad dat hij gewoon verder gaat.

Succes,

Mijn reactie op het antwoord van Ab was niet rot bedoeld. Ik vond mezelf een beetje dom dat ik het antwoord niet begreep. Ik dacht dat Ab het over iets anders had omdat hij het over "roepnaam" had.
Ik ben juist heel blij met het antwoord van Ab.:thumb:
Sorry Thankyou was niet mijn bedoeling.

Ab ik ga er morgen verder mee aan de slag. Als ik nog vragen heb kom ik zeker bij je terug.
;)

@ Johan,

Prima formule,
Code:
=VERSCHUIVING(Taken;[COLOR="red"]0[/COLOR];[COLOR="red"]0[/COLOR];AANTAL.ALS(Taken;"<>");1)
de rode nullen mogen weggelaten worden, scheelt weer type werk :p

@ Johan,

Prima formule,
Code:
=VERSCHUIVING(Taken;[COLOR="red"]0[/COLOR];[COLOR="red"]0[/COLOR];AANTAL.ALS(Taken;"<>");1)
de rode nullen mogen weggelaten worden, scheelt weer type werk :p

Bedankt @Thankyou ik zal je raad opvolgen, zo leer ik weer wat gelukkig!!

Lin,

Doe op je gemak, als je iets niet snapt/begrijpt kom gerust terug, daar zijn we immers voor;)

Trouwens die van Johan mag er trouwens ook wezen, ik zet hem bij in het mapje valideren:thumb:

Het is me niet helemaal gelukt maar ik krijg nu wel de juiste volgorde met de keuzelijst.
Pffff ik heb nog wel een cursus Excel nodig.....:confused:
Gelukkig zijn jullie er om te helpen.
Heel erg bedankt voor de reacties.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan