Drum recorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de gekozen set heb je in ieder geval genoeg microfoons. Uit de diverse sporen kun je wel een zinnige mix maken. Het experimenteren zit vooral in de plaatsing van de microfoons.

Het plaatsen is indedaad nog wat uittesten heb ik gemerkt, ik wou wel nog een snare mic bijkopen, want mijn drum set bestaat uit :
-Bass drum
-2X snare
-2X tom's
-Floor tom
- Ride cymbaal
- 2 Crash cymbaal
- Hi-Hat

dus voor die tweede snare ga ik misschien binnenkort nog eens kijken/

gr
 
Met deze set kan het ook prima hoor. Even wat testjes voor je. Je kunt 1 van de snares of toms meenemen met een overhead. Of je neemt de bekkens op met 1 overhead en zet de andere overhead onder je floortom
 
Leuke set, vooral die interface. Daar kun je even mee vooruit, hij kan zelfs betere microfoons 'aan' dan je nu hebt..

Error na 15 seconden: Je bent met 7 kanalen tegelijk aan het opnemen, in Cubase? Dat vergt toch wel wat van een systeem, vooral vd harddisk. Bij audiobewerking gebruik je het beste een eigen ('dedicated') harde schijf, naast de systeemschijf. Die heeft Windows n.l nodig, en als je die ook gebruikt voor het opnemen van 7 kanalen audio, kan ie dat niet meer bijbenen.. Voor het plaatsen van een 2e schijf heb je dus een Tower PC nodig, bij een laptop zit je vaak aan USB2 vast, wat minder snel werkt.

Hieronder een lijstje met tips hoe je Windows het beste kunt instellen voor het werken met audio. De punten 5, 6 en 15 zijn belangrijk, bij een laptop ook 9.
http://www.native-instruments.com/knowledge/questions/847/Windows+7+Tuning+Tips+for+audio+processing
 
Leuke set, vooral die interface. Daar kun je even mee vooruit, hij kan zelfs betere microfoons 'aan' dan je nu hebt..

Error na 15 seconden: Je bent met 7 kanalen tegelijk aan het opnemen, in Cubase? Dat vergt toch wel wat van een systeem, vooral vd harddisk. Bij audiobewerking gebruik je het beste een eigen ('dedicated') harde schijf, naast de systeemschijf. Die heeft Windows n.l nodig, en als je die ook gebruikt voor het opnemen van 7 kanalen audio, kan ie dat niet meer bijbenen.. Voor het plaatsen van een 2e schijf heb je dus een Tower PC nodig, bij een laptop zit je vaak aan USB2 vast, wat minder snel werkt.

Hieronder een lijstje met tips hoe je Windows het beste kunt instellen voor het werken met audio. De punten 5, 6 en 15 zijn belangrijk, bij een laptop ook 9.
http://www.native-instruments.com/knowledge/questions/847/Windows+7+Tuning+Tips+for+audio+processing

Ok bedankt ;), ik heb een laptop ;p
maar ik denk wel dat als ik mijn drivers en asio enzo eens update dat het misschien wel zal lukken. ik ga dat in de vakantie eens testen. Ook merci voor die site met die tips, ga ik zeker doen!

gr
 
Cubase LE5 loopt nog steeds vast na 15 seconden :(,
Maar als ik bijvoorbeeld een test versie van cubase 6 gebruikt is er geen probleem, enkel met LE5.
Maarja, 100 euro voor de basis versie :/.
 
Oude topics mogen met rust gelaten worden. Ook al is het een eigen topic. Deze is van 2011, dus al heel lang niet actueel meer. Graag even een nieuwe topic aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan