Drupal en iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsshm

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Hey iedereen

Ik ben bezig met een website te ontwikkelen in Drupal. Nu wil ik een kalender toevoegen aan mijn site, en de code van dat kalender is tussen <iframe> tags geschreven. Ik heb meerdere pogingen ondergaan om het te integreren in mijn website, zonder succes.

Weet iemand hoe ik deze kalender in mijn Drupal-site kan onderbrengen?

Dank u.

Hoi hsshm,
Wat is precies het regeltje <iframe ...>...</iframe> in de html-code, waarmee je het iframe wilt laten werken?

Waarom gebruik je geen drupal module voor je kalender? Dat integreert veel beter.

@csshunter
Tussen die tags staat een link naar een site die de kalender heeft ontwikkeld. Dan volgen verschillende variabelen die te maken hebben met de kalender zelf, zoals land, tijdzone, etc...

@Naarling
Dat heb ik in mijn vraag niet duidelijk gemaakt. Het is namelijk niet zo'n standaard kalender, maar eentje die de zonsopgang, zonsondergang en dergelijke per tijdzone weergeeft.

Hoe heb je geprobeerd het iframe op je site te krijgen?
(het zou trouwens helpen als je een link naar je site gaf)

Hoi hsshm,
Ik bedoelde met "precies": de letterlijke code, niet wat het zou moeten doen. ;)
De code voor een iframe hoort er namelijk uit te zien als:
HTML:
<iframe src="http://www.sitevankalender.com/submap/kalender.php?varA=15&amp;varB=37" width="100%" height="300">
  <p>Your browser does not support iframes.</p>
</iframe>
  • Hierbij kunnen de hoogte en de breedte van het <iframe> behalve in de <iframe>-code ook in het css-stylesheet zitten; dan worden er geen hoogte en breedte in de <iframe>-code zelf opgegeven.
  • Zie ook: www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp
Jij schrijft:
de code van dat kalender is tussen <iframe> tags geschreven.
en nog eens:
Tussen die tags staat een link naar een site die de kalender heeft ontwikkeld.
Maar de link naar die site hoort niet tussen de <iframe> en de </iframe> tag te staan, maar in de src="..." in de tag zelf.
Ook de variabelen horen in deze src-oproep thuis (met telkens een &amp; als er een & in wordt gebruikt).
Wat ik wilde, was:
  • even checken of dat in orde was,
  • en ook of de inhoud van het iframe rechtstreeks op te roepen is (door wat er in de src="..." staat rechtstreeks in de adresregel van de browser te tikken,
  • en even kijken of er misschien geen hoogte en breedte was opgegeven (en ook niet in de css), zodat de inhoud van het <iframe> wel opgehaald wordt, maar vervolgens tentoongesteld wordt op een ruimte van 0x0 pixels > niet dus.
Het [makkelijkst] noodzakelijke om iets te kunnen analyseren is om de exacte code te hebben. :)
Er zou eventueel ook nog iets heel anders op de pagina dwars kunnen zitten (een html-foutje, een css-foutje, een javascript-foutje op een heel ander punt e.d.), dat valt van hieruit ook niet waar te nemen.
Heb je een link naar een testpagina waarop het niet werkt?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
edit: o, kruispostje met de laatste van Naarling.

Laatst bewerkt:
Ik heb het opgelost! Ik heb de stappen die je noemde nagekeken en er bleek een probleem te zijn met de height en width. Het werkt nu perfect (in Mozilla FireFox nog niet helemaal maar dat moet ik eens bekijken).

Het klopt wat jullie zeggen, om een link naar de pagina te plaatsen. Maar ik werk voorlopig nog lokaal, daarom.

Bedankt mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan