Drupal file permissions

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevink01

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
54
Hallo,
mijn site heb ik opgebouwd op drupalgardens.com, daarna geexporteerd omdat ik er meerdere modules aan toe wil voegen.

Ik heb op de server van mijn hosting provider de database geimporteerd, de settings.php en de credentials aangepast. Ook heb ik de permissions van \sites\default\files op 777 gezet.

ik krijg erg veel foutmeldingen en heb al van alles geprobeerd om het op te lossen, maar het lost niets op, dus hoop ik dat iemand op het helpmij forum mij kan helpen!

hier een plaatje van de system log:

Untitlede.png


Code:
1. The specified file temporary:// could not be copied, because the destination directory is not properly configured. This may be caused by a problem with file or directory permissions. More information is available in the system log.

2. The file permissions could not be set on ...

Ik heb een pakket bij versio.nl
mysql 5.1.58, php 5.2.17, Apache/2

//edit:
ik heb de site nu ook locaal opgezet met acquia drupal stack. Daar gaat alles wel zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
644 zou voldoende moeten zijn, mocht dat niet baten, probeer dan eens 700 als permissie ..

Suc6! ;)
 
migthy84 en phr3ak dank jullie voor de reacties. Na heel veel gedoe ben ik weer op dezelfde instellingen gekomen: alleen /sites/default/files naar 777. Nu werkt het plotseling...

EDIT: ook /sites/default/files/ctools heb ik op 777 gezet om een andere foutmelding weg te krijgen. Als dit beveiligingsproblemen oplevert hoor ik het graag! dus voor de mensen die hetzelfde probleem hebben met drupalgardens exports; bestanden verplaatsen, database importeren, credentials en settings.php aanpassen, sites/default/files en /sites/default/files/ctools naar 777
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden. Dat is het gebruik van php5.2 naar php5.3
bij mijn webhost kon dat door in het .htaccess bestandje in je docroot dit toe te voegen:
<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan