ds flitst en gaat weer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

snifit

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
9
hallo,

ik heb een ds en als ik hem aan doe dan gaat het groene lapje branden en met een flits op het onderste scherm gaat hij weer uit.
omdat ik op forums lees dat het bovenscherm kapot is (dit was idd zo) heb ik deze vervangen maar nu nog steeds het zelfde probleem weet iemand wat er aan de hand is?:(

accu?
 
Als het de accu is zou je hem aan kunnen doen (proberen) terwijl hij aan het opladen is.
Zou je kunnen vertellen of je de ds aan probeert te krijgen met een spel erin of een kaart waar spellen op staan zoals een R4, DSTT, Edge etc.
 
ik heb alles geprobeerd met orgineel spel r4ds kaart en geen spel niks werkt:(
denk ook niet dat het de accu is
 
Ik had ook eerst zo'n soort probleem alleen was de bovenste scherm niet stuk. Als de ds ook niet aangaat zonder een spel erin dan moet je hem gewn laten repareren.. of wachten tot iemand reageert die het wel weet want ik weet niet wat je anders moet doen
 
Hallo

Met de al iets oudere ds heb ik geen ervaring , maar ik vermoed dat deze technisch niet zo veel zal afwijken van de recentere ds-lite.

Te controleren :

De ds-lite bezit 2 onboard smd zekeringen.

1 die de batterij beveligd , en 1 die het motherboard beveiligd.

Het snelst en beste is deze te controleren d.m.v. een multimeter , deze dienen uiteraard 0 ohm te zijn.

Vermoedelijk is er eentje defekt (door het defekte display) , waardoor deze nu in fout komt .

Er zijn verschillende versies van moterboards in omloop , maar meestal zitten deze zekeringen rechts v/h lot waar je de gamescartridge insteekt , met de vermelding ("pf" protection fuse).

Uiteraard ga ik er wel van uit dat het vervangdisplay in orde is ... en korrekt gemonteerd.

Peter
 
Laatst bewerkt:
ok dan zou ik dat even na moeten laten kijken.

heb hem nu voor de derde keer uit elkaar en het scherm is goed geplaats dus dat is het niet
 
Hallo

Wees voorzichtig met het on/of schakelaartje , want deze is zeeeeer fragiel.

Dit is wel te vervangen , maar een gewaarschuwd mens ...

Peter
 
nou inmiddels doet hij helemaal niks meer want hebben de zekeringen proberen door te verbinden door er een beetje tin op te doen maar dat ging natuuurlijk helemaal mis (de zekeringen vielen eraf)

dus denk dat hij maar weggebracht moet worden om hem te laten maken.:(:evil:
 
Hallo

Waren deze zekeringen dan defekt ???

Het overbruggen van de zekeringen mag je niet/nooit doen , deze zitten er immers in om het toestel te beschermen in geval van kortsluiting.

Indien je deze wil laten herstellen door nintendo , weet dan wel dat kennissen van mij 100 € werden aangerekend , met de mededeling dat deze onherstelbaar was ... dit bedrag diende te worden betaald als ze het defekte toestel terug wilden.

Voor dit bedrag heb je al een nagelnieuw exemplaar:
http://cgi.benl.ebay.be/Nintendo-ds...0?pt=LH_DefaultDomain_123&hash=item1e5e23d6de

Neem eens een paar duidelijke foto's om de aangebrachte schade te kunnen zien.

Peter
 
Laatst bewerkt:
vlits

als je dat het kan jij er zelf weinig aan doen je moet dus echt je ds (zonder r4) opsturen naar nintendo:thumb:
 
hallo

kan dit komen door een r4 gold card of een andere fzo
kan dit je ds mollen grtjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan