Ds microSD word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

anijsje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Hoi, ik weet niet of dit de goede topic is om dit te vragen.

Gister heb ik bij de hema een nieuwe Micro-SD gekocht, de vorige was gebroken en ging helemaal roken als je hem in zijn DS-R4 kaart deed.
Ik heb op de micro-sd een liedje gezet om hem te testen maar als ik hem in de DS doe staat het beeldscherm de heletijd op 'loading' en er gebeurt niks anders.
Zou iemand weten hoe dit werkt? Heb ik een speciale Micro-SD nodig?

Groetjes,

Anijsje

Hallo

"de vorige was gebroken en ging helemaal roken als je hem in zijn DS-R4 kaart deed."

Ik zou om te beginnen eerder de ds/r4 kaart verdenken.... gesneuveld door het rookverhaal ???

Lijkt me niet echt normaal dat een ingeplugde s.d. kaart gaat roken.

De ds kun je testen door een korrekt werkende cartridge in te pluggen.

Hou er uiteraard wel rekening mee , dat deze ook bye ... bye zegt.

Peter

ff sd kaartje blazen en in de r4 zelf had ik ook altijd :) <---- ik bedoel dan waar de micro sd in moet daar inblazen

ff sd kaartje blazen en in de r4 zelf had ik ook altijd :) <---- ik bedoel dan waar de micro sd in moet daar inblazen

werkt helaas niet :(

Hallo

"de vorige was gebroken en ging helemaal roken als je hem in zijn DS-R4 kaart deed."

Ik zou om te beginnen eerder de ds/r4 kaart verdenken.... gesneuveld door het rookverhaal ???

Lijkt me niet echt normaal dat een ingeplugde s.d. kaart gaat roken.

De ds kun je testen door een korrekt werkende cartridge in te pluggen.

Hou er uiteraard wel rekening mee , dat deze ook bye ... bye zegt.

Peter

De Microsd was kapot gegaan toen hij niet in de sd-kaaart zat, ik was wel zo dom geweest om te testen of hij het nog deed (niet dus). Een normale kaart werkt wel gewoon.

We hebben al enige jaren een R4-kaartje, maar nog nooit is daar rook uitgekomen .. Wel heel erg vreemd allemaal ..
Maar goed, het zal kunnen ...
Heb je ook data op je microSD gezet, je OS om het zo es even te noemen? Anders start ie inderdaad niet door!

We hebben al enige jaren een R4-kaartje, maar nog nooit is daar rook uitgekomen .. Wel heel erg vreemd allemaal ..
Maar goed, het zal kunnen ...
Heb je ook data op je microSD gezet, je OS om het zo es even te noemen? Anders start ie inderdaad niet door!

Ja! ik heb er een liedje op gezet om te testen, zou ik er anders een game op moeten zetten om hem te laten werken? (je kon er wel liedjes op afspelen vroeger)

Heb het hier zojuist geprobeerd op een DSiXL, R4kaart met alleen een microSD met muziek --> blijft op het "MENU" hangen
en op een 3DS-XL blijft ie op "LOADING" hangen.

Hieruit kan ik concluderen dat TS Moonshel en dergelijke (de emulatorsoftware) niet heeft geïnstalleerd

Wow! bedankt, had Moonshell er niet op gezet, dat ga ik zodirect doen! Hopelijk doet hij het dan wel, super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan