DS one card werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aamana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Berichten
2
Mijn zoontje heeft een DS lite met een DS One SD card.
Tot vanochtend deed hij het prima.
Maar mijn zoontje wilde graag een nieuw spel erop, nl. Pokémon White.
Dus...spel opgezocht, gedownload, op het kaartje gezet, kaartje in de DS...niks:confused:.
We kregen de melding dat een file..weet niet meer welke (het begon met w en eindigde op .sc) niet gevonden kon worden.
En toen ben ik gaan zoeken op het internet. Daar werd aangeraden een bepaalde file te downloaden en dat hebben we maar weer gedaan.
Op het kaartje gezet, weer in de DS...zegt dat ding...can not found shell folder:shocked:.
Weer zoeken op het internet.
Nieuwe firmware opgezocht en geïnstalleerd...weer niks:mad:.
Uiteindelijk heb ik, volgens een handleiding die ik heb gevonden, de hele kaart leeggehaald, opnieuw geformatteerd, nieuwe firmware (1.17) erop gezet, een aantal spellen weer teruggeplaatst.
Toen een kruisje geslagen, de kaart er weer ingedaan en wat denk je... "can not found shellfolder" (lekker Engels ook trouwens daar bij Nintendo:rolleyes:).
Maar nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen om dat ding weer aan de praat te krijgen en ik heb ook niet zoveel verstand van die kaarten.
Mijn zoontje is nu ontroostbaar en ik zit met de handen in het haar, wie o wie kan ons helpen?

Groetjes,
Nathalie.
 
Dankjewel voor de tip, alleen daar lag het niet aan;).
Ik ben aan het zoeken..en zoeken...en zoeken geweest..wéér opnieuw formatteren ..alles opnieuw geïnstalleerd en toen kreeg ik een andere melding "no find SCFW.SC file".
Weer aan het googlen geslagen en uiteindelijk vond ik de volgende tip (in het Engels):

I think he has a Supercard DS One. Go to the Supercard homepage, click on the SOFT tab, click on the Supercard DS One, then download SP4. Open it, and there should be a eng folder. Open that, then there should be a scshell folder and MSFORDS.NDS file. Drag both of those to the root of the micro SD. Highlight them both, right click, properties, then hidden. Yes to all files, then safely take out your micro SD adapter. It should work now.

Dit heb ik toen maar uitgeprobeerd en wat denk je.....hij doet het weer:d!!
Nu heb ik volgens mij een aantal overbodige files op de kaart staan, omdat ik bij het opnieuw installeren maar zoveel mogelijk erop heb gezet, maar hij werkt weer.
Toen dus ook het spel van mijn zoon erop gezet en die werkt nu ook, hij bleef helaas wel vrij snel hangen en dat mogen we nu weer uitvogelen, maar de kaart hebben we in elk geval weer aan de gang:d.

Groetjes,
Nathalie.
 
Laatst bewerkt:
Pokemon White heeft een flinke beveiliging dus dat spel moet je patchen of iets dergelijks. Zoek maar even op YouTube en het is zo weer verholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan