ds verbinden met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
mijn kleindochter heeft een nintendo ds, waarmee ze op internet zou kunnen, maar ik weet niet hoe dat moet.
ik heb een kabelmodum (ziggo) en een draadloze router (sitecom), mijn pc's zijn verbonden via utp kabeltje met router,
heeft dus geen extra wep/wap/wpa beveiliging;
Wat te doen zodat zij verbinding kan maken met haar nintendo via de router, hier zal iets ingesteld moeten worden en denkelijk ook in de router,
maar ik weet dus niet hoe of wat ?

Je kunt in een spel contact maken met internet wanneer een spel daar de mogelijkheid voor heeft. Mario Karts bijvoorbeeld kun je spelen tegen anderen over internet. Mario Party kan dat niet.

heeft dus geen extra wep/wap/wpa beveiliging
Ehhhh. Wie z'n idee is dat en hoe goed ken je je buren...?

Een DS (light) kan overweg met WEP-beveiliging, niet met alles "daarboven".
Een DSi kan wel overweg met WPA en hoger...

Laatst bewerkt:
Ahh, een DSi-XL...

In je instellingen venster kun je aangeven met welk draadloze netwerk je verbinding wilt maken. Daarna is het een kwestie van beveiligingscode (die je in jouw geval niet hebt...) invoeren en op het ds-browserlogo klikken.

Je zult dus eerst moeten weten hoe je draadloze netwerk heet. Dat staat in je router bij SSID.

Echter, voordat je dit allemaal doorvoert is het de 1e vereiste om je draadloze beveiliging in te stellen omdat op dit moment de hele buurt op jouw kosten kan internetten...
heeft dus geen extra wep/wap/wpa beveiliging

Laatst bewerkt:
ik heb zelf het nieuwe ubee wifi modem van ziggo, dat dus verbonden is dmv utp kabel met mijn sitecom router (WL-340), waar dus mijn 2 pc's mee zijn verbonden ook met utp labeltje, werk dus niet draadloos, zal dat dus eerst moeten enable'n in de router, daarna dus wep of wap moeten kiezen voor de nintendo, omdat die draadloos verbinding moet maken..................goed zp ???? op dat gebied ben ik een leek ;-(

We zijn inmiddels op een heel ander vlak aanbeland dan je oorspronkelijke vraag... :)

Je hebt nu een wifi-router met een kabeltje aangesloten op je wifi-modem-router terwijl je de wifi-functie van beiden niet gebruikt, maar je buren misschien wel...

De Sitecom is overbodig en kan weg, punt.
De Ubee is standaard van fabriek beveiligd, en die beveiliging gaan we gebruiken.

Onderop de Ubee zit een sticker met daarop je SSID (netwerknaam ZIGGOxxxxx), je WPA-wachtwoord, en de inlognaam en het wachtwoord om in te loggen in je router.

Meer heb je niet nodig. Als je verder nooit iets hebt aangepast in je Ubee werkt alles draadloos en beveiligd en kun je met de DS-XL aan de slag.

In het instellingenvenster van de DS kun je hem naar netwerken laten zoeken. Ik heb een how-to gevonden die je er wel doorheen helpt.

je uitleg is nu duidelijk, zo zal het wel lukken
als mijn kleindochter hier is, ga ik het proberen
dank voor de uitleg

Om je pc's bekabeld te kunnen verbinden met je Ubee moet je aan de achterkant het plakkertje verwijderen. Daarmee komen de utp-poorten vrij waar je de stekkers kunt inprikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan