DSi - Moeder in paniek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melxxx

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Hallo,

Hier een vraag van een mama die een Nintendo DSi voor haar dochter heeft gekocht en een paar blonde vraagjes heeft.

ok, ik heb dus de spelconsole gekocht, en nu blijkt dat ik (wil ik spelletjes erop kunnen zetten) ook nog een spelkaart nodig heb.

ik heb begrepen dat dit een flashkaart moet zijn, en dat daarbij dan een geheugenkaart moet komen (denk je dan aan 8 gig, dan moet je dus rekenen op 50 euro! oww)
op sommige site's vind ik ook iets over adapters? moet die er ook nog bij komen of is dat hetzelfde als die flash kaart ? (ik zie je grinniken!!) en welke kaart/adapter is de beste prijs/kwaliteit verhouding? is een kaart waar de software al opstaat (neem aan dat dit ongeveer hetzelfde is als een besturingssystheem) een betere optie?

dan is er nog het probleem met 1.3 of 1.4.... niet alle kaarten ondersteunen 1.4...en ik weet niet of de DSi die ik gekocht heb een 1.3 of een 1.4 is of dat dit weer aan de flashkaart ligt... en wat het verschil is...en moet ik dan ook nog een apparte internet-stick aanschaffen als ze wil internetten?

Wie kan mij (in het Nederlands) raad geven....waar is de tijd van knikkeren en hoepelen gebleven...pfff

Welkom op Helpmij! :thumb:

Om zelf spelletjes op een DSi te kunnen zetten heb je een adapter nodig, Bijvoorbeeld de R4..... in deze adapter past een flash geheugenkaartje.... op dat geheugenkaartje moet je wat bestandjes zetten (shell) om de R4 te laten werken.... daarna kun je er spellen op zetten.

Op het doosje van de R4 staat de site waar je de noodzakelijke bestandjes kunt downloaden....

Zie hier: http://www.r4-dsi.nl/r4i-uitleg.html

Wellicht bent u er zich niet van bewust, maar die R4 kaartjes enz, zijn niet de bedoeling van zo'n apparaat. U moet spellen apart kopen. Dat kunt u bij de meeste speelgoedzaken doen, en winkels als de dixons en Mediamarkt. U moet elk spel apart kopen (voor +-40 euro).

Een R4 kaart zorgt ervoor dat gedownloade spelletjes op de ds kunnen worden afgespeelt. Hierdoor wordt er echter niks betaalt (u download ze gratis) aan diegene die het spel ontworpen heeft. Wel goedkoop natuurlijk, maar echt eerlijk is het nu ook weer niet...

Hallo ErpCity,
heb het inmiddels begrepen :) ben even naar de winkel geweest en meteen een spel gekocht. De kaart ga ik morgen even halen. Had de DSi bij de Makro gekocht, en daar geven ze niet veel uitleg

Orian, ik snap dat illegaal downloden niet netjes is, Inmiddels heb ik Style boutiek gekocht en ga ik een kaartje halen voor de foto's, filmpjes van eigen camera en de mp3 files.

Ik ga je niet vertellen dat ik nooit iets illegaals gebruik, maar vind dat als je een programma, muziek of spel geprobeert heb en het bevalt, dat je dat het best legaal aan kan schaffen. zo houden de makers er ook lol in om nieuwe dingen te ontwikkelen natuurlijk!

Ik wil u ook niet beschuldigen, het is uiteraard uw eigen keuze ;). Ik had echter het idee dat u hier niet van op de hoogte was, vandaar dat ik het even melde. Maar u moet natuurlijk zelf weten wat u doet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan