DSI XL en muziek er op krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik probeer muziek te laden op mijn DSI XL, maar krijg de volgende melding:

Cannot find any music (compatible AAC files) on the SD card.

Terwijl ik wel .AAC files erop heb gezet. Ik heb MP3 bestandjes geconverteerd, maar weet niet wat ik voor profiel moet kiezen. (ik heb een plaatje bij gevoegd) Wat doe ik verkeerd?

Ik heb een micro SD kaartje van 1GB en 2GB geprobeerd en een SDHC van 4GB en geen van allen doet het.:confused:

Volgens de handleiding kan je Micro SD kaarten gebruiken, dus daar hoeft het niet aan te liggen.

Wie kan mij helpen om de muziek op de DSI XL te krijgen:)

- misschien een andere, betere converter?
- Hoe moet ik het converteren naar AAC?
- Welke kaart is het beste te gebruiken?

Bijlagen

• converteren.jpg
    converteren.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 95
je moet wel weten dat voor de DSI speciale SD-kaartjes zien
(ik heb een plaatje toegevoegt dan zie je hoe hij eruit ziet)
sandisk-nintendo-dsi.jpeg

ik hoop dat je hier wat aan hebt

je converter is goed hoor :thumb:

m.v.g. kaj

Dank je wel!

Dank je voor antwoord. Wist inderdaad niet dat er speciale SD kaarten voor waren. Wel raar dat ze daar niet in de handleiding over spreken....:(

Maar dan weet ik dat, en zal ik zo een kaartje kopen.

DAnk je wel voor de tip!

toch nog een vraag...

In de handleiding van de dsi xl op de site staat dat alle SD kaartjes het doen...

Dus ga nu twijfelen....

Dit staat er in de handleiding:

De Nintendo DSi ondersteunt de meeste SD-kaarten met de volgende specificaties:
•Geheugencapaciteit: Maximaal 32 GB (Gigabytes)
•Type: De Nintendo DSi ondersteunt zowel standaard SD-kaarten als high-capacity SD cards (SDHC) van meer dan 2 GB. Dit is inclusief miniSD- en MicroSD-kaarten en de bijbehorende kaartadapters.
•Snelheid: Bij SD-kaarten met een lage snelheid kan het laden van gegevens langzaam verlopen of helemaal niet werken. Als er zich veel bestanden op een SD-kaart bevinden kan het laden ook langzaam verlopen.

Waarom doet geen 1 kaart het van mij dan? En waar kan ik die speciale Nintendo SD kaarten kopen?

speciale kaartje maakt niet uit

Hallo,

Ik heb het ook geprobeerd met speciale kaartje 8gb. Kreeg het ook niet voor elkaar, vandaar dat ik aan het zoeken was. Maar door dit probleem viel bij mij ineens het kwartje.
Ik heb een sample van Avatar in AAC, dacht ik. Kan wel het geluid horen ervan maar krijg geen beeld. Toen dacht ik, als ik nou mn mp3 in MP4 maak, dus videobestanden, dan kan ik ze wel horen en dat klopt. Nou wil het geval dat ik kan kiezen uit 3 verschillende soorten MP4, maar degene die werkt is Xvid.
Nou moet ik alleen nog zien uit te dokteren , hoe ik WEL video kan zien.
Had net mn R4 kaart verkl...)updated' dom dom dom, maar morgen komt als het goed is mn nieuwe binnen. Hoop dat het dan wel lukt met een tooltje, dpgtools het dat, maar werkt alleen onder 1.4.1

Hoop dat je hier iets aan hebt. Ik gebruik Aimersoft converter.
Groetjes,
Carla

Hallo,

Ik heb het ook geprobeerd met speciale kaartje 8gb. Kreeg het ook niet voor elkaar, vandaar dat ik aan het zoeken was. Maar door dit probleem viel bij mij ineens het kwartje.
Ik heb een sample van Avatar in AAC, dacht ik. Kan wel het geluid horen ervan maar krijg geen beeld. Toen dacht ik, als ik nou mn mp3 in MP4 maak, dus videobestanden, dan kan ik ze wel horen en dat klopt. Nou wil het geval dat ik kan kiezen uit 3 verschillende soorten MP4, maar degene die werkt is Xvid.
Nou moet ik alleen nog zien uit te dokteren , hoe ik WEL video kan zien.
Had net mn R4 kaart verkl...)updated' dom dom dom, maar morgen komt als het goed is mn nieuwe binnen. Hoop dat het dan wel lukt met een tooltje, dpgtools het dat, maar werkt alleen onder 1.4.1

Hoop dat je hier iets aan hebt. Ik gebruik Aimersoft converter.
Groetjes,
Carla

Hoi Carla,

Wat voor kaartje gebruik jij in je DSI XL? Ik ben ook zo stom geweest door te updaten en krijg nu allerlei foutmeldingen en mijn kaart doet het dus niet meer.

maar begrijp ik nu uit je verhaal dat je ipv .AAC .MP4 formaat gebruikt?

groetjes sonja

kaartje

Hoi Sonja,

Zo'n speciaal wit kaartje( 8 gb in de zijkant) voor Nintendo. Maar inderdaad met MP4 gaat t beter dan AAC.
Heb net mn AceKard2i + nieuwe gewone zwarte 8gb, binnen, zit nu te stoeien om die aan de praat te krijgen en dan kijken of ik ook ebooks en video's kan zien op het ding.
Hoop eigenlijk nog wel dat ik die ouwe R4 kaart toch weer nog aan de praat kan krijgen, zo zonde want was nog niet zo oud.

Groetjes,
Carla

Hoi Carla,

Wat voor kaartje gebruik jij in je DSI XL? Ik ben ook zo stom geweest door te updaten en krijg nu allerlei foutmeldingen en mijn kaart doet het dus niet meer.

maar begrijp ik nu uit je verhaal dat je ipv .AAC .MP4 formaat gebruikt?

groetjes sonja

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan