DSL lijn wordt opeens niet meer gedetecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosjelau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Hoi forumgangers!

Sinds gisteravond ligt bij ons het internet eruit.

Het betreft hier een studentenhuis waarbij 5 mensen het internet delen, 3 draadloos en 2 via doorgetrokken vaste lijnen. We hebben adsl lite van kpn (niet mijn keuze, ik ben niet zo'n fan van kpn), en volgens mn huisgenoten (ik woon hier pas sinds kort) heeft het internet eigenlijk nooit de snelheid gehaald waarvoor wordt betaald; max. is 200 kbps terwijl er voor 3 mb wordt betaald, of iets in die trant. Ik heb daar kpn eens voor gebeld, volgens hun testen halen we de snelheid wel en ligt het aan de firewalls op onze computers. Het grappige is dat de meeste van mn huisgenoten dus geen firewall aan hebben staan... wat mij deed vermoeden dat dan misschien iets mis was met de modem (geen splitter, geen router), of de dsl/telefoonlijn waar het internet het huis binnenkomt. Maar daar reageerde die helpdesk medewerker niet echt goed op, kwam er een beetje op neer dat hij het wist en ik geen domme dingen moest denken (niet in die exacte woorden, uiteraard... maar wel met die toon).

Goed, dat was dus de situatie. Sinds gisteren rond een uurtje of 11 's avonds, nadat internet wel/niet/wel/niet/wel/niet uit en aan hikte gedurende een uurtje, kregen we opeens allemaal het speedtouch error schermpje; de modem kan de dsl lijn niet meer vinden. De situatie was vanochtend voordat ik naar de hogeschool vertrok nog hetzelfde. Een van mijn huisgenoten gaat uiteraard vandaag kpn bellen (ik niet, pft, die kpn helpdesk is een nachtmerrie), maar ik vroeg me af of iemand hier nog tips/ideen heeft voor ons?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan