dsl vs adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgill

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik wil een router/adsl modem kopen. Volgens de speccificaties is deze geschikt voor dsl. Wordt hier Adsl mee bedoeld?

DSL

Technologie voor datacommunicatie. Deze technologie maakt gebruik van de bestaande koperen telefoonbekabeling, maar gaat veel efficiënter om met de beschikbare bandbreedte dan de normale modemtechnologie, wat resulteert in hogere overdrachtssnelheden. DSL-technologie wordt momenteel in verschillende vormen aangeboden, zoals ADSL en HDSL, die elk andere prestatieniveaus bieden

BRON

ADSL is de afkorting van Assymetric Digital Subscriber Line.

A van Assymetic betekend dat dit modem om kan gaan met een hoger download snelheid dan upload snelheid.
Iets dat voor de meeste eingebruikers van ADSL het geval zal zijn.

Zonder de A zijn deze dus gelijk.
Met andere woorden dit modem kan (ook) omgaan met een symetic signaal.
Upload is even snel als de download, dit soort verbindingen kom je meer bij bedrijven tegen die ook zelf een web server hebben draaien.

In de practijk kunnen de meeste DSL modems ook gebruikt worden voor ADSL en omgekeerd.

Om welk model en type gaat het?

En nu ook nog de verschillen

Technische gegevens
d11.gif

Bron

Als ik alles goed lees kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat dit géén modem is, alleen maar een router.
Wil je router met ingebouwde modem zul je iets anders moeten zoeken.

Daar ben ik inmiddels ook achter. gelukkig had ik heb nog niet besteld. bedankt voor de toelichting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan