Dsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Ik heb een recente draadloze linksys router. Kan b,g en n aan. Is ingesteld op "mixed mode".
Echter stel ik vast dat mijn laptops met N adapters (ook ingesteld op b,g en n) steeds verbinden met 54 Mbps (zoals bij g-netwerk) en nooit meer (ook niet op afstand van 1 meter van de router).
Wat kan de verklaring zijn?

Forceer eens N-modus op de router, kunnen de laptops nu wel verbinden? En op welke snelheid doen ze dit?

Ga dat zo snel mogelijk controleren en laat dan iets weten. Ik ben nu enkele dagen niet thuis.

IK heb de testen herhaald. Nu blijkt dat de snelheid, wanneer de laptop in de kamer staat waar de router zich bevindt, oploopt tot 150Mbps.
Vlak naast de router blijft die snelheid 150 Mbps. Moet dat niet het dubbele, nml. 300 Mbps zijn?
De router is ingesteld met "breed kanaal" op 40 Mhz.

300 haal je alleen indien je ook dubbele antennes in de router hebt zitten. 150 komt vaak voor bij goedkopere N-routers. WiFi N is 150 Mbit per stream. WiFi N ondersteunt maximaal 4 streams maar functioneert ook met minder. Dat betekent dat WiFi N theoretisch maximaal tot 600 Mbit kan maar in de praktijk ook op 300 of 150 voorkomt. Dit is nog steeds conform specificatie.

Dat is het nu net. Het is een WAG320N van linksys. Drie (3) antennes en niet echt goedkoop.
Ik had beter verwacht.

Die zou 300 aan moeten kunnen. Vraag me toch af of er niet ergens een configuratiefoutje is.

Je zou even hier de live chat in kunnen gaan:
http://homesupport.cisco.com/en-eu/support/gateways/WAG320N

Kan de betreffende ontvanger ook wel 300 aan?

802-11N-300Mbps-High-Speed-Wireless-wifi-USB-Adapter-with-Antenna-300NZ-5pcs-lot.jpg

vs

wmp600n-eu.jpg

Kan de betreffende ontvanger ook wel 300 aan?

Dat moet ik eens checken. Zou best kunnen van niet.

WiFi is altijd al een beetje schimmig geweest met geadverteerd een werkelijke snelheden.. Zo is een 54-Mbit-verbinding effectief ook altijd maar 27, omdat de verbinding half-duplex is: het is óf zenden óf ontvangen. Nu is dat voor de meeste applicaties wel voldoende, maar een moderne internetverbinding trekt hem binnen no-time vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan