dsn maken met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb een vba/acces project die gebruik maakt van een dsn. nu moet ik deze op meerdere pc's gaan gebruiken en eigenlijk wil ik niet op elke pc alle stappen doorlopen. kan ik met vba een nieuwe dsn anmaken op een systeem? op deze manier kan ik ingeval de dsn aangepast moet worden dit ook makkelijk vor een script meegeven.

ja er zijn veel andere manieren en ja ik kan dsnles gaan werken maar dat is allemaal nu niet de vraag. dus kan ik met vba een nieuwe dsn aanmaken?

Niet dat ik de oplossing weet. Maar klopt dsn wel in jouw vraag?
Dsn in de zin van 'Deurwaarders Samenwerking Nederland' of bedoel je DNS in de zin van 'Domain Name System'? Google komt met 'dsnles' ook niet veel verder dan dansles.;)

@VenA:
DSN = Data Source Name.
O.a. te gebruiken voor ODBC connecties.

@manueld:
Een uitleg voor gebruik in VBA staat hier:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/171146

Ennuh, wel eens van hoofdletters gehoord?
In plaats van dsnles kan je beter DSN-less schrijven.
Voor een goede leesbaarheid beginnen zinnen er ook altijd mee.

Laatst bewerkt:
@edmoor, dank je. Ik kon er weinig zinnigs van vinden.

Even wat anders. Ik dacht altijd dat als een berichtje gewijzigd wordt dat hier geen nieuw mailtje van verstuurd wordt. Maar blijkbaar toch. Of is dit een gebruikersinstelling?

Geen idee hoe die instellingen zijn. Ik heb wel een keertje dat bericht verwijderd en daarna opnieuw geplaatst. Wellicht dat dat de oorzaak is.

Laatst bewerkt:
Maakt verder ook niet zoveel uit maar viel me op. Laten we het draadje maar weer teruggeven aan de TS;)

Dank voor de oplossing. Dat is idd wat ik zocht.

Om even terug te komen op het taalgebruik. Dit is voor mij een probleem en alleen als ik het bericht tien keer doorlees zie ik dat er hoofdletters ontbreken. Ik snap dat het voor sommige moeilijk lezen is maar weet dat het voor sommige ook moeilijk schrijven is.

Ik heb de oplossing en ga deze maandag op het werk uitproberen

Deze oplossing is een zeer goede. kwestie van knippen en plakken en de DSN gegevens aanpassen. ideaal als je de applicatie direct werkend wil hebben met de juiste DSN

Ok dan.
Bedankt voor het terug melden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan