DSO exploit en LiveUpdate Openwares.org

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mowat2

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
1. DSO exploit : Deze register(spyware???) zit op mijn laptop. Van welke site kan dit ongevraagde ding komen ? Ad Aware ziet het blijkbaar niet . Spybot ziet het wel , maar telkens het via spybot verwijderd wordt staat het onmiddellijk bij een volgende scan terug.(zonder dat ik eerst weer op internet ga).Dus er zit op mijn pc een bestand dat DSO exploit telkens weer aanmaakt. Maar welk bestand kan dat zijn en hoe krijg ik dat weg
2.Een volledige map met naam LiveUpdate ( van Openwares.org) staat ook zo ineens op mijn harde schijf. Het vraagt dan ook nog toegang tot het internet.
Blijkbaar ziet ook ZoneAlarm die dingen niet binnenglippen.
Ook norton antivirus , mijn firewall van windows en Ad aware worden blijkbaar verschalkt !!

Heeft iemand ervaring met deze 2 indringers

PS , ik download altijd alle windows updates , norton updates , ad aware , spybot , zoneAlarm enz. updates , dus mijn beveiliging is niet verouderd.

Geplaatst door Mowat2
1. DSO exploit : Deze register(spyware???) zit op mijn laptop. Van welke site kan dit ongevraagde ding komen ? Ad Aware ziet het blijkbaar niet . Spybot ziet het wel , maar telkens het via spybot verwijderd wordt staat het onmiddellijk bij een volgende scan terug.(zonder dat ik eerst weer op internet ga).Dus er zit op mijn pc een bestand dat DSO exploit telkens weer aanmaakt. Maar welk bestand kan dat zijn en hoe krijg ik dat weg
2.Een volledige map met naam LiveUpdate ( van Openwares.org) staat ook zo ineens op mijn harde schijf. Het vraagt dan ook nog toegang tot het internet.
Blijkbaar ziet ook ZoneAlarm die dingen niet binnenglippen.
Ook norton antivirus , mijn firewall van windows en Ad aware worden blijkbaar verschalkt !!

Heeft iemand ervaring met deze 2 indringers

PS , ik download altijd alle windows updates , norton updates , ad aware , spybot , zoneAlarm enz. updates , dus mijn beveiliging is niet verouderd.

1. Die meldingen over DSO exploits kun je negeren. Dit is een bekende bug in Spybot 1.3. Als het goed is wordt dit zeer binnenkort met een update opgelost.

2. Openwares LiveUpdate heb je ongetwijfeld binnengekregen met een programma dat je hebt geïnstalleerd.

1. Die melding van Spybot is een bug in versie 1.3.

2. Weet je zeker dat die Liveupdate niet van Norton is die toegang vraagt?

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 7) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

Mischien dat de Hijack this experts nog wat kunnen vinden.

Aan Buffy en Crash

DSO blijkt volgens alle reactie die ik nu gelezen heb , ook van Spybot zelf , een bug te zijn in Spybot 1.3 en die wordt in de volgende update aangepast. Blijkbaar dus ongevaarlijk.

LiveUpdate is inderdaad NIET van Norton , maar van de site Openware.org. Die mensen zeggen een beveiligingsprobleem van Microsoft te willen oplossen door hun programma op je PC te installeren. Het spijt me voor hen maar mensen die zonder toestemming of verdere uitleg zomaar iets op mijn PC installeren betrouw ik niet erg. Dus zoals hierna aangegeven kan men het op de volgende manier verwijderen.

Verwijder de register sleutel:

HKEY_USERS\DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\Current\Version\
Internet Settings\Zones\0\1004=W=3

en verwijder de map met naam LiveUpdate ( van Openwares.org)

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan