• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

DSOM formule werkt in een bestand niet, in andere bestand wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

albundy33

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
41
Hallo,

om storingsregistratie bij te houden, maak ik gebruik van een DSOM formule, waarmee wordt bijgehouden hoe vaak een bepaalde storing in een cel wordt ingevoerd.
Deze formule werkt perfect.
Nu gebruik ik dezelfde formule in een ander bestand, met een ander celbereik, en de formule blijft hier gewoon telkens "0" aangeven.
Het celbereik is aangepast naar de juiste cellen in het 2e bestand, maar ik krijg de formule niet meer werkend. Hij geeft ook geen foutmelding.

In het voorbeeld bestand "werkend", staat de correcte formule, in tabblad "pareto algemeen" cellen C9 t/mD24.
Dezelfde formule staat in bestand "niet-werkend", in de gele cellen AP49 & AR49.
Wie ziet wat er fout gaat? Ik heb het 10x nagelopen, maar ik zie het niet meer. Database, veld & criteria kloppen gewoon...
 

Bijlagen

  • nietwerkend.xls
    90 KB · Weergaven: 23
  • werkend.xlsx
    53,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
B95:B96 is gevuld met tekst.

Dbsom heeft het moeilijk met tekst, neen?
 
Hoi,

de tekstvelden zijn een 1op1 kopie van het werkende bestand. Ik heb de DBSOM formule via de officiële hulp-pagina's van microsoft ontdekt, daar wordt hij ook gebruikt om tekst te herkennen,
nl. appelbomen, perenbomen etc.
Maar ook al zou het aan de tekst liggen, hij werkt in het andere bestand wel, en ik heb deze beiden op dezelfde manier gemaakt?
 
Thanx Cobbe, ik heb naar aanleiding van je opmerking alles nog eens nagelopen, in een koptekst stond een spatie die ik niet gezien had, en dat was de oorzaak. Probleem gefixed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan